Thursday, December 16, 2004

holly

Το post αυτό έχει γραφτεί κάμποσες φορές. Αρχικά ήθελα να απαντήσω σε comment που έγινε και ζητήθηκε να πω για το έργο. Εγώ όμως θέλω πρώτα να μιλήσω για κάτι άλλο. Για αυτό και θα γράψω με την αντίθετη από τη λογική σειρά.

τέλος
Λονδίνο. Καμμιά 15αριά μέρες πριν. Το έργο τελειώνει. Είμαι ακίνητη. Προσπαθώ να συνέλθω. Μένω στην καρέκλα μου μέχρι να αδειάσει το θέατρο. Πάω να φύγω, όταν πέφτω πάνω σε έναν ταξιθέτη. Αστραπιαίες σκέψεις. Αυτή η γυναίκα χαρακτήρισε μια εποχή της ζωής μου. Κατά τη διάρκεια της εφηβείας και μέχρι τα 21 μου, το Piano το είχα δει τουλάχιστον 7 φορές. Και δεν συνηθίζω να ξαναβλέπω τις ταινίες που μ’αρέσουν. Το δε cd το έχω λιώσει. Θέλω να τη δω από κοντά. Γιατί? Να της πω τι? Δεν με νοιάζει. Ρωτάω τον ταξιθέτη για τα παρασκήνια. Βγαίνεις από το θέατρο, δεξιά και πάλι δεξιά, στο cobbled alley. Πάω. Πέφτω πάνω σε μια μάζα 20/30 fans που περιμένουν την Holly Hunter να βγει. Κρατάνε εκτυπωμένες φωτογραφίες της από την απονομή του Oscar, το Piano κλπ σε γυαλιστερό χαρτί. Τις έχουν κάνει μεγέθυνση!!!! Έχουν και μαρκαδόρους χοντρούς έτοιμους στο χέρι. Είναι έτοιμοι για όλα. Μεγάλοι άνθρωποι. Μήπως έχω έρθει σε συναυλία? Ξενερώνω. Ποτέ δεν ανήκα σε αυτούς που λέμε fans. Δεν μ’αρέσει, ούτε ως λέξη ούτε ως έννοια. Και τι κάνω εγώ εδώ? Έχω πάρει ένα πρόγραμμα για ενθύμιο και έχω στην τσάντα ένα στυλό που δεν γράφει καν καλά. Κρυώνω. Ανάβω ένα τσιγάρο και κάθομαι πίσω πίσω μέχρι να βρω τι κάνω εγώ εδώ. Ο νόμος του Μέρφυ τίθεται σε ισχύ και δεν περνάει ένα λεπτό που το έχω ανάψει, όταν ανοίγει η πόρτα και οι ορδές των βαρβάρων την πέφτουν σε κάποιον που δεν καταφέρνω να δω. Βλέπω τι κάνουν οι άλλοι και χωρίς πολλή σκέψη τους αντιγράφω. Πλησιάζω και βγάζω και εγώ το πρόγραμμα και το στυλό. Η Ηolly είναι μικρόσωμη και νευρώδης. Εκπέμπει ενέργεια. Είναι φιλική χωρίς πολλά πολλά. Μ’αρέσει αυτό. Φτάνει η σειρά μου. Της δίνω και μου υπογράφει το πρόγραμμα. Άλλοι ζητάνε αφιέρωση. Εγώ όχι. Το βρίσκω ηλίθιο. Με ξέρει? Την ξέρω? Τι νόημα έχει να μου γράψει “στην Ε.”. Ξέρει την Ε.? Δίνει δεκάρα να τη γνωρίσει? Αυτά δεν τα λέω από υποτίμηση του εαυτού μου, από απλή οικονομία χρόνου για την ίδια το λέω. Και λογικό. Τόσοι θα θέλανε να τη γνωρίσουν καλύτερα, αλλά για αυτήν, όπως και για όλους τους άλλους η ημέρα έχει 24 ώρες. Τελικά παίρνω μια υπογραφή. Πάω πίσω να κάνω χώρο στους επόμενους. Νιώθω ηλίθια. Τι νόημα είχε να μου υπογράψει το πρόγραμμα? Για αυτό ήρθα εγώ εδώ? Και άμα φύγω με μια τζίφρα τι έγινε? Ξαφνικά το συνειδητοποιώ. Λαμπάκι στυλ Κύρος Γρανάζης ανάβει από πάνω μου. Εγώ έχω έρθει εδώ όχι για να πάρω πάλι κάτι από αυτήν. Όλοι της ζητάνε. Όλοι θέλουν να της πάρουν κάτι. Εγώ έχω έρθει για να της επιστρέψω κάτι από αυτά που έχει δώσει. Και ας μην με ξέρει και ας μην την νοιάζει. Για μένα το κάνω. Ψάχνω στην τιγκαρισμένη τσάντα μου και ξεθάβω με δυσκολία το μαύρο μου σημειωματάριο. Με το στυλό που δεν πολυγράφει, γράφω δυο κουβέντες σε ένα κομμάτι χαρτί. Τι να γράψεις για να πεις αυτό το πράγμα? Καταλήγω στο προφανές.

κυρία Ηοlly Hunter,
αυτό που μπορώ να πω
είναι
σας ευχαριστώ
πολύ
υπογραφή + ημερομηνία

Το κείμενο με αυτή τη διάταξη. Για έμφαση σε λέξεις χιλιοειπωμένες. Ώσπου το δύσκολο σημείο είναι εδώ: Υπογραφή? Ως τι να υπογράψω? Βάζω το ονοματεπώνυμό μου. Αυτό δεν μου φτάνει. Δεν θέλω να είμαι μόνο ένα μακρύ άγνωστο όνομα. Πως περιγράψεις τον εαυτό σου σε κάποιον άγνωστο? Με μια/δυο λέξεις. Ως τι συστήνεσαι? Να γράψω architect? Architect and blogger(;))?Μόνο αυτό είμαι? Μήπως human? Έλεος κοριτσάκι μου!! Το παράκανα. Μελό μαλακίες.
Ξαναγράφω το σημείωμα με καλύτερα γράμματα(καθότι γράφω ως γιατρός) -και τρελή ταχύτητα- για να προλάβω να μην μου φύγει η Ηolly, τώρα που βρήκα τι θέλω από αυτή τη συνάντηση. Το γράφω 3/4 φορές και το σκίζω. Το χαρτί σκίστηκε χειρότερα από όλα τα προηγούμενα. Ο κόσμος αραιώνει. Πάνω στο σκωροφαγωμένο κομμάτι χαρτί βάζω τελικά architect. Δεν μ’αρέσει, δεν είμαι μόνο αυτό, αλλά δεν έχω χρόνο. Μεγάλα δυνατά βήματα. Ο κόσμος με νιώθει φουριόζα και ανοίγει. Είμαι μπροστά της. BRRRLLPP??? Πρέπει να πω κάτι ε? Της σφίγγω το χέρι, και λέω thank you very much. Ευχαριστεί γλυκά. Θα φαίνομαι περίεργη που ξαναέσκασα μύτη αλλά χέστηκα. Αυτό είναι για εσάς, λέω και της δίνω το χαρτί διπλωμένο στο χέρι. Πάει να το ανοίξει. Όχι, όχι τώρα. Μετά παρακαλώ. Χαμογελά “Ευχαριστώ”. Νιώθω ότι χαμογελά πιο γλυκά. Αληθινά. Ιδέα! Η συμβολική “κάθαρση” από αυτήν, το Piano και η σηματοδότηση εκείνης της φάσης της ζωής μου θέλει μια ανάμνηση. Μπορούμε να βγούμε μια φωτογραφία? Λέω. Ευτυχώς ως γνήσια τουρίστρια έχω τη μηχανή μονίμως στην τσάντα μου. Φυσικά! Ορίστε, ο κύριος αυτός θα μας βγάλει (δείχνει το βαστάζο της τσάντας της -και μάλλον και οδηγό της στο Λονδίνο-, ο οποίος πριν έκανε κουμάντο σε όλους εμάς και έλεγε “ένα πράγμα θα ζητάτε, δεν έχουμε χρόνο” και άλλα τέτοια).


holly, eve and the bloody bastard at the back Posted by Hello

Ευχαριστώ ξανά και φεύγω. Οι άλλοι πίσω μου εκστασιασμένοι από την επιτυχή έκβαση της απαίτησής μου ζητάνε και αυτοί φωτό. Στην επιστροφή νιώθω μια ευχάριστη γλύκα να ποτίζει τις φλέβες μου. Έκλεισα και τυπικά τόσο με το Piano addiction όσο και την post teen φάση. Νιώθω ότι έχω αλλάξει ωραία από τότε. Θυμάμαι τα όνειρα που έκανα. Πόσα έχω κάνει πράξη? Πόσα άλλαξαν? Τι νόημα έχει να μιλήσω(και) για αυτά τώρα?
Τελεία.
Άλλη σελίδα.
Holly σε εκτιμώ και σε ευχαριστώ πολύ.

αρχή
By the bog of Cats
Βόρειος Ιρλανδία. Μια περιοχή με βάλτους(bogs), ομίχλη και λάσπη. Στην περιοχή ζούνε πολλοί νομάδες. Έτσι είναι και η ηρωίδα που υποδύεται η Holly Hunter. Εμφανίζεται στη σκηνή με μαύρο μακρύ φόρεμα και σέρνει ένα νεκρό μαύρο κύκνο. Σημάδι γρουσουζιάς. Εν συντομία.

Η μάνα της την είχε παρατήσει και αυτή την περίμενε πάντα να γυρίσει. Παιδικό τραύμα. Ένα παιδί με άντρα νεότερο. Που ζει στο διπλανό χωριό. Γάμος όχι. Αυτός θέλει να παντρευτεί μια νεότερη γυναίκα. Που τη μεγάλωσε η Η. Έχει πλούσιο πατέρα. Που έχει αγοράσει τα boglands και θέλει να τη διώξει. Αυτή έχει δέσιμο με τον τόπο της. Και ένα μυστήριο δέσιμο με τον άντρα επίσης. Η μέλλουσα νύφη το καταλαβαίνει λίγο πριν την εκκλησία, αλλά αποφασίζει εδώ που έφτασαν να γίνει ο γάμος και μετά χωρίζουν. Στο γαμήλιο τραπέζι εμφανίζεται η Η με νυφικό. Ζητά να παραμείνει στη γη της. Νταβαντούρι. Το νιόπαντρο ζευγάρι ετοιμάζεται για τον μήνα του μέλιτος και θέλουν να πάρουν και τη μικρή μαζί. Η Η. θεωρεί ότι αυτό είναι μέρος μιας προσπάθειας να τη διώξουν και να της πάρουν το παιδί. Για το παιδί όμως θεωρεί ότι είναι καλύτερο να μεγαλώσει με μια “κανονική” οικογένεια. Αφού δεν θέλει να φύγει, αποφασίζει να αυτοκτονήσει. Χαιρετάει τη μικρή. Της λέει πως στην επιστροφή δεν θα είναι εκεί, Καταλαβαίνει πως φέρεται σαν τη μάνα της που την παράτησε. Δεν θέλει το παιδί της να περάσει τα ίδια με αυτή. Η μικρή οδύρεται να την πάρει μαζί. Παύση. Καταιγιστική εξέλιξη. Η Η. σφάζει τη μικρή, έρχονται οι χωριάτες και οι νιόπαντροι και η Μήδεια αυτοκτονεί. Τέλος.

Εγώ κόλλησα. Μπορεί εδώ να γράφω η Holly και η Holly, αλλά στο έργο μέσα σε 1 λεπτό είχα ξεχάσει ότι έβλεπα αυτήν. Έβλεπα την ηρωίδα. Μετά δεν σκεφτόμουν ποιον έβλεπα καν. Immersion. Σημαντικό και σπάνιο προσόν για ηθοποιό γνωστό από τον κινηματογράφο. Με την προφορά στην αρχή τα βρήκα μπαστούνια. Νόμιζα πως ήταν δικό μου πρόβλημα, άκουσα όμως και τους άγγλους δίπλα να δυσκολεύονται. Στο τέλος όμως είχαν μείνει άπαντες κόκαλο και μονάχα splendid, marvelous κλπκλπ άκουγα από γύρω μου. Στη σκηνή τύπου «Μήδεια» με την άκρη του ματιού μου πήρα χαμπάρι καναδυό να αναπηδούν από την καρέκλα τους αναφωνώντας το χαρακτηριστικό «όου». Εγώ δε, σοκαρίστηκα για τα καλά. Δυνατή σκηνή. Από την ένταση δάκρυσα και δάγκωσα τη γλώσσα μου! Ναι. Ταυτόχρονα.

Υ.Γ.:
α. Eίναι που είναι τάπα η H , φοράω και εγώ τακούνια και ιδού το gap!!!
β.Η φωτογραφία αυτή έχει περάσει από ένα mini-gallup για να βγει εδώ. Το ζήτημα ήταν αν θα έδειχνα το πρόσωπό μου ή όχι. Από τη μια τέθηκε το γνωστό ερώτημα περί internet, privacy κλπ και από την άλλη πως η αξία της είναι πως είμαι μαζί με την Η.Η. ενώ την ίδια μπορείς να την δεις μόνη της σε πολλά websites. Επειδή άκουσα άπασες τις πιθανές απόψεις όμως, αποφάσισα να κατεβάσω τον γενικό, να κάνω αυτό που θέλω τελικά και να μην ακούσω κανέναν. Αυτά για να μην αρχίσουν όλοι να ρωτάνε για τον βαθμό και τον τρόπο πειράγματος της φωτό. Α, και sorry Holly για το αποτέλεσμα της απαθανάτισής σου με το κορίτσι αυτό που εξελίχθηκε στη συνέχεια(και εν αγνοία σου «ω, Χόλυ») σε μαφιόζικη περσόνα με Jocker smile και patronizing διαθέσεις!!

|

8 Comments:

At 12/16/2004, Blogger arkoudos said...

Τέλος. Δίνεις ΕΣΥ αυτόγραφο στην Holly, αντί να στο δώσει αυτή. Δίκαιο. Σειρά σου να δώσεις, από αυτήν που πήρες.

Αν ποτέ γίνω τοσο διάσημος, έτσι θα ήθελα να μου συμπεριφερθούν: ειλικρινώς.

Αρχή: μ' αρέσει το χάσιμο στο play. Ιδιον όχι μόνο του καλού ηθοποιού, αλλά και του θεατή με όρεξη να "χαθεί".

 
At 12/16/2004, Blogger Κώστας said...

Ευχαριστώ για άλλη μιά απολαυστική περιγραφή. Έχω αναρωτηθεί πολλές φορές γιατί και σε μένα αρέσουν τα δραματικά έργα. Γιατί το 'απολαμβάνω' όταν βλέπω τον πόνο του άλλου... Τελικά νομίζω ότι αυτά μου δίνουν περισσότερα πράγματα από τις κωμωδίες, γιατί με βάζουν να σκεφτώ για τον εαυτό μου, κάτι που όταν γελάω δεν μου συμβαίνει. Έχω κάτι;;
Ας είναι. Θα μου άρεσε να ακούσω κάποια πρόταση για την Γερμανία, αλλά έχε υπ'όψη σου ότι θα είναι μαζί και τα δύο παιδάκια μου, οπότε περιορίσου λίγο με το πλήθος των προτεινόμενων...
Λοιπόν, θα είμαι εκεί από 23/12 έως 2/01. Πόλη Darmstadt, δίπλα στην Φρανκφούρτη. www.darmstadt.de. Σκοπεύω να πάω στο Hessisches Landesmuseum Darmstadt, γιατί εκεί εκθέτει τώρα μία Νοτιοκορεάτισσα που είχα γνωρίσει το 96 όταν εργαζόμουν στην πόλη αμέσως μετά το πτυχίο μου.
Θα δούμε τι θα δούμε...

 
At 12/16/2004, Blogger evee said...

Ase kanena email re Kosta na sou po gia Darmstadt! Tespa, apo edo loipon... Se mia anagnoristiki apo to Google.. (dioti omologo perimena mia pio megali poli opote kai tha xedoplona tin ebeiria mou) vrika ektos apo to Hessisches Landesmuseum Darmstadt pou lene oloi oti ien kai to kalytero... afto: http://en.red-dot.org/1043.html pou tha pezei otan pas esy.. kai nomizo pos kanei kai gia ta paidia sou.. Arxitektonika den ixera tipote, alla anakalypsa afton ton katalogo: http://www.archinform.net/ort/314.htm?ID=afYqDLGkfN45KPpE ta onomata pou ine axiologa ine tou Peter Behrens, tou Hans Urlich Olbrist kai tou Thomas Herzog. Oi dyo protoi ine makarites pro pollou.. nomizo esy os mi eidimon den tha siginitheis katholou giati milame kyrios gia erga tou mesopolemou, stis arxes tou modernismou...epanastasi tote, ania simera. An omos kanena ine koda sou kai goustareis why not? O kyrios Herzog apo tin alli, den xero ti ekane edo(an kai I googled it) alla an afto se syginei na sou po ena mystiko: kerdise mazi me ton partner tou De Meuron (Herzog kai DeMeuron i firm diladi) to Pritzker Prize, pou ine to adistoixo Oscar arxitektoniis. Vlepe kai edo http://www.pritzkerprize.com/2001annc.htm. Epeidi omos dne to xero to ergo den eggyomai prosopika. Kata ta alla, ektos apo ta kastra tis perioxis, tin koilada tou Rhine kai ton Wagner pou -akomi kai stin ellada na min ton akous- tha pezei astamatita sto aftokinito opos ypopsiazomai gia logous atmosferas... giati den pate mia ekdromoula sto Kassel? Den katalava apo to xarti poso apexei alla rota an ine i Dokumenta tou Kassel tora... i an exoun kapoia monimi ekthesi me erga!!! Ine i noumero 1 ekthesi sygxronis texnis pagosmios.... anevenoun kai katevenoun ena soro onomata kathe xrono...me tin kali ennoia veveos veveos... Xaireto, kalo taxidi, pies kammia kali Weiss kai gia emena kai kales giortes!!!

 
At 12/17/2004, Blogger araxtos said...

Κατάλαβα τι λες...
και πίσω απ τις λέξεις και «μπροστά»
κατάλαβα τι θες...
να κάνεις θες τα όνειρά σου ακριβά

Να αξίζουν και αυτά...
όπως και συ να είναι τρυφερά
να ξεχωρίζουν...
και όχι μόνο να σου δίνουνε χαρά

Να πετάξεις θες...
στον ουρανό μια μέρα να βρεθείς
να ξεχάσεις...
σημαντικές στιγμές μόνο να θυμηθείς

Κατάλαβα τι λες...
μα και να μην κατάλαβα καλά εγώ
εσύ κάτι θες...
που είναι καρφωμένο στο μυαλό

Θέλεις να δώσεις...
στους άλλους από σένα πινελιά
να είσαι άξια...
από τα δέντρα όπως είναι η ελιά

Και τις στιγμές...
που ζούμε θες να εκτιμούμε
θέλεις να μάθουμε...
πως έτσι θάπρεπε να ζούμε

..................................................
araxtos
Σου δίνω και γω κάτι... αυτό εχω...

 
At 12/18/2004, Blogger evee said...

:)

 
At 12/18/2004, Blogger Κώστας said...

Ευχαριστώ πολύ για τις προτάσεις Eve! Στο Kassel η επόμενη Documenta θα είναι το 2007!!! Και πέφτει και αρκετά μακριά. Εάν έχεις περισσότερες γνώσεις-ενδιαφέροντα για την Φρανκφούρτη -καθώς μεγαλύτερη πόλη- μπορείς να μου πεις. Μέχρι εκεί φτάνω...
Πάντως ένα ενδιαφέρον κτίριο στο Darmstadt που δεν είχε το αρχιτεκτονικό site που μου έγραψες είναι ένα από τα τελευταία του Hundertwasser. Τρελό, αλλά μου αρέσει. Εάν θέλεις φωτό, σου βγάζω. Για την αρχιτεκτονική ενδιαφέρομαι και εγώ, αλλά περισσότερα πως και γιατί στο μέλλον. Σου δίνω και ένα e-mail επικοινωνίας: kpanag@namanet.gr
Γειά.

 
At 12/19/2004, Blogger evee said...

Κώστα thankx...το 2007??? Τόσο μετά? Φτου... τεσπά... δεν είμαι και πολύ Hundertwasser fan για να πω την αλήθεια... Στείλε όμως αν θυμηθείς τη φωτό. Ποτέ δεν ξέρεις. Μπορεί να αλλάξω γνώμη

 
At 12/20/2004, Blogger evee said...

Θανάση χαίρομαι που κάποιος επισήμανε τα -λιγότερο φανερά- ερωτήματα του post:
α.χρειάζεται να περιγράψεις τον εαυτό σου με κάτι παραπάνω από το όνομά σου?
β.Και αν ναι πως ΕΠΙΛΕΓΕΙΣ να τον περιγράψεις?

Λοιπόν, προβληματίστηκα πάνω στο πως περιγράφω τον εαυτό μου(και σε γενικότερο επίπεδο, όχι μόνο στη φάση αυτή του σημειώματος), γιατί ήθελα να μπορέσω να δώσω ένα παραπάνω στοιχείο στην Η για να με θυμάται. Να γράψω κάτι πραγματικά δυνατό, σύντομο και αληθινό για να είμαι για αυτήν κάτι, όπως είναι και αυτή για εμένα. Χαχαχα!! Καλό ε? Εντελώς ματαιόδοξο είναι. Το ξέρω. Μα και ανάγκη αμφίδρομης επικοινωνίας ταυτόχρονα. Ήταν ένα από τα θέματα που ήθελα να θίξω στο post αυτό. Μα δε νομίζω πως τα κατάφερα να ικανοποιήσω ούτε καν αυτή τη ματαιόδοξη σκέψη της στιγμής.

Και έχεις απόλυτο δίκιο. Το να βάλεις μια ιδιότητά σου μετά το όνομά σου δεν λέει σχεδόν τίποτα. Τπυλάχιστον σήμερα. Για μένα. Και σημειολογικά, μπορεί να σημαίνει κάτι άλλο για την Η και άλλο για εμένα ή εσένα.

"Σιγουρα ομως να γραψεις καποιες ιδιοτητες δεν βοηθαει τον αλλο να σε μαθει. Θα σχηματισει ισως καποια εντυπωση, βασισμενη στα δικα του βιωματα, κατι που μπορει να ειναι πολυ διαφορετικο απο αυτο που εσυ εισαι."
Η κατάλληλη απάντηση εδώ θα ήταν να σου πω πως εμένα την ώρα εκείνη μου έφτανε το τι σημαίνει για εμένα... και η Η ας καταλάβει ότι θέλει. Εξάλλου ήταν μια "εγωιστική" κατά βάθος πράξη αγάπης. Για εμένα το έκανα. Για να νιώσω ότι επιστρέφω κάτι πίσω. Εγώ. Αυτή που είμαι εγώ. Και ποια είμαι εγώ? Όχι Θανάση, δεν θεωρώ ότι απάντησα καλά στο ερώτημα. Ίσως ένα απλό ονοματεπώνυμο να έφτανε. Και όποιος έχει μυαλό θα καταλάβαινε. U R right.

 

Post a Comment

<< Home