Thursday, December 09, 2004

οι απαραίτητες συστάσεις

με αφορμή αυτό, ας προτείνω ένα κ α τ α π λ η κ τ ι κ ό βιβλίο που διάβασα πριν 2/3 μήνες

|

5 Comments:

At 12/09/2004, Blogger Sakis Rizos said...

Thanks eve! Το συγκεκριμένο βιβλίο δεν το έχω διαβάσει αν και ο συγγραφέας του, ο Paul Arden, έχει γράψει ιστορία στον χώρο της διαφήμισης όταν ήταν Executive Creative Director στη διαφημιστική εταιρεία Saatchi & Saatchi.

Το πρόβλημα του πάντως ήταν, όπως είχε δηλώσει σε συνέντευξή του κάποτε στο Best World Publicity, «πρέπει να παραδεχθώ ότι ποτέ δεν ήμουν πολύ έξυπνος όσον αφορά στα αισθήματα των άλλων». Δεν φημίζεται ο Arden για τη φιλικότητα και την προσήνειά του –όπως πολλοί υφιστάμενοί του θα μπορούσαν να επιβεβαιώσουν. Σήμερα θα λέγαμε ότι το EQ του είναι χαμηλό.

Υπάρχει μια (πραγματική) ιστορία που κυκλοφορεί για τον Arden (πιθανόν να την έχει γράψει και στο βιβλίο του). Όταν δούλευε στην Saatchi ένας junior creative πήγε στο γραφείο του και ο Arden του...είπε τη γνώμη του. Μετά από δέκα λεπτά έρχεται στο γραφείο τού Arden ο διευθυντής της εταιρείας και του λεει: «Paul μπορώ να σου πω λίγο; Ο νεαρός είναι στο γραφείο μου και κλαιει». Πήγε ο Arden να τον βρει, με την πρόθεση «να του φτιάξω λίγο τη διάθεση». Στάθηκε δίπλα του και μετά από λίγο του είπε: «Ξέρεις, κι εγώ στην ηλικία σου ήμουν τελείως άχρηστος».

Όπως είπα το βιβλίο του δεν το έχω διαβάσει, αλλά η συνταγή είναι μάλλον εύκολο να αποκωδικοποιηθεί:

Υλικό 1: Βάζουμε έναν catchy, εμψυχωτικό τίτλο που αναφέρεται στο θυμικό του target-group.
Υλικό 2: Ρίχνουμε μπόλικα τσιτάτα μέσα του στυλ «μπορείς να τα καταφέρεις»
Υλικό 3: Αναφέρουμε τις εμπειρίες μας σε στυλ «ηρωικών επιτευγμάτων»

και, voila, έτοιμο το διαφημιστικόself improvement βιβλίο.

(Επί τη ευκαιρία, η σχέση μου με τη διαφήμιση δεν είναι επαγγελματική. Απλά σπούδασα μάρκετινγκ. So what do I know?)

 
At 12/09/2004, Blogger evee said...

Ούτε και εγώ είμαι διαφημίστρια. Αρχιτέκτονας σπούδασα. Απλά με ενδιαφέρουν οι κώδικες επικοινωνίας. Είναι μια γλώσσα που την έχω μάθει εμπειρικά και ήμουν περίεργη να διαβάσω το πως κάποιος την έχει βάλει κάτω σε "κουτάκια". Για να είμαι ειλικρινής, δεν πολυσυμπαθώ τους ανθρώπους που σκέφτονται με κανόνες: για να πετύχεις αυτό, κάνεις ΑΥΤΟ. Το βιβλίο όμως μου άρεσε, μου έφτιαξε την διάθεση και μου έβαλε σε τάξη πράγματα που τα ήξερα πάνω κάτω. Τα ξεκαθάρισε. Έμαθα και μερικά πολύ χρήσιμα πράγματα επίσης. Το θέμα τυγχάνει να είναι επίκαιρο για μένα αυτές τις ημέρες επίσης, αφού για έναν διαγωνισμό που λαμβάνω μέρος πρέπει να "παρουσιάσω" τις ιδέες μου, τόσο με σχέδια όσο και με κείμενο, έτσι ώστε να αναδειχτούν όσο γίνεται καλύτερα. Ο άμεσος λόγος και ο έξυπνος χειρισμός της εικόνας που θέλω να επιτύχω, έχουν άμεση σχέση με στρατηγικές επικοινωνίας. Τους κανόνες όμως τους αφήνω σε άλλους. :)

 
At 12/09/2004, Blogger Sakis Rizos said...

Καλύ επιτυχία στον διαγωνισμό eve! Just be yourself!

 
At 12/09/2004, Blogger Sakis Rizos said...

Oops! Καλή I meant!

 
At 12/09/2004, Blogger evee said...

thanks!

 

Post a Comment

<< Home