ομιλείτε την γαλλικήν?
Χτες πέρασα από την Πλατεία Μοναστηρακίου. Έχω περάσει και άλλες φορές εδώ και 4 μήνες αλλά χτες για να είμαι ακριβής, τη διέσχισα. Και έμεινα άναυδη. Καλά, δεν υποτίθεται πως η πλατεία ήταν έτοιμη για τους Ολυμπιακούς Αγώνες? Τι είναι αυτό που έχει γίνει? Μας δουλεύουν ομαδικώς? Η πιο «φτηνή» πλατεία από όλες τις άλλες (Ομόνοιες, Κολωνάκια, Σύνταγμα κλπ) για την κατασκευή της οποίας τέθηκαν οι πιο ταπεινές απαιτήσεις: Τίποτα ψηλότερο από κάτι λίγους πόντους (πλην του εξαερισμού του Μετρό), ολίγα σκαλάκια και αυτό ήταν. Και η νικηφόρος πρόταση αυτά είχε. Το μόνο που τολμήσαν να κάνουν οι μελετητές ήταν να βάλουν δάπεδα σε κάτι χρωματισμούς(με ένα σχεδιάκι), για να συμβολίζει την πολυπολιτισμικότητα της πλατείας, την ανάμιξη της ιστορίας, το πολύχρωμο παζάρι και άλλα τέτοια ευγενή. Σαν μια flat πολύχρωμη κουβέρτα δηλαδή. Και πολύχρωμη μιλάμε για χρώματα τύπου λευκό/κόκκινο μάρμαρο, terracota και ώχρα… μη φαντάζεστε τίποτα φούξια και μπλε. Και σίγουρη πως αυτά όλα θα έχουν λάβει χώρα(γιατί ούτε πολλά λεφτά θέλουν, ούτε ειδικούς τεχνίτες και κατασκευαστικές μαγκιές, ούτε εργολάβο που να μη θέλει να βγάλει φράγκο από τη δουλειά).. πάω και βλέπω παντού την standard πλάκα πεζοδρομίου, ένα δρομάκι(ΤΙ ΔΡΟΜΑΚΙ ΓΑΜΩΤΟ??? Υποτίθεται πως δεν περνάει αυτοκίνητο εκεί!! Και να χρειαστεί να περάσει για ανεφοδιασμό καταστημάτων δεν χρειάζεται ειδικό δρόμο.. σιγά μην βάλουμε και φανάρι!!!), ασφαλτοστρωμένο(Ω ΝΑΙΙΙ!!!!), να φέρνει μια ωραιότατη στροφή στο κέντρο της πλατείας(της τρύπας δηλαδή που ονομάζεται πλατεία)!!!! Μου ήρθε κόλπος! Καλά, ΑΥΤΟ είναι το μυστηριώδες αποτέλεσμα που κρυβόταν πίσω από «παραβάν» εδώ και κάτι χρόνια? Σιγά μην το ματιάσουμε τη νύφη! Δηλαδή, για να καταλάβω, το έχουμε πληρώσει αυτό το καταπληκτικής κακοτεχνίας, αισθητικής και πρακτικής «εργόχειρο»? Συγνώμη, έχω θυμώσει και θα γίνω απόλυτη, συγχωρέστε με. Και ταμπέλες θα βάλω. Δεν το συνηθίζω. Και έχω δει μαλακίες πολλές φορές. Αλλά, να , τώρα θύμωσα. Πολύ.
Είμαστε συλλήβδην ηλίθιοι. Δεν εξαιρώ κανέναν. Αρχιτέκτονες, κατασκευαστές, πολιτικοί και πολίτες, να πάρουν τα πόδια τους να πάνε λίγο παραδίπλα να πεθάνουν παρακαλώ. Οι πολιτικοί δεν βλέπουν πέρα από την μύτη τους ή την κοιλιά τους, για να γίνω πιο σαφής. Οι κατασκευαστές δεν βλέπουν γενικά, όραμα μηδέν, λες και έτσι θα πάρουν ποτέ μεγαλύτερο έργο. Απλά μαζεύουν τα λεφτά τους(και καλά κάνουν δηλαδή, το χρήμα δεν είναι κακό) για να πάνε και να τα ακουμπήσουν σε ένα ωραίο αυτοκίνητο που θα τρέχει σε χάλια δρόμους και θα γαμηθεί μόλις πέσει στην επόμενη λακούβα, να πάνε το καλοκαίρι 10 μέρες σε ένα υπεργαμάτο ξενοδοχείο σε ένα όμορφο νησί(και να μη ζούνε τις υπόλοιπες 344 μέρες του χρόνου σε ένα περιβάλλον που να τους αξίζει, τόσο χαμηλή αυτοεκτίμηση) και άλλα τέτοια. Οι δε πολίτες, μαθημένοι στο να μην παίρνουν τίποτα παραπάνω από το ελάχιστο, εξαντλούν την κυνικότητα και τη γκρίνια τους σε κουβέντες και επί της ουσίας παίρνουν τα τρία, λένε και ευχαριστώ. Δεν ονειρεύονται τίποτα άλλο παρά να μιμηθούν το lifestyle της προηγούμενης κατηγορίας. Συγχαρητήρια και εις ανώτερα. Και τώρα στα οικογενειακά μας. Εκείνοι οι snob αρχιτέκτονες (που συναντώ κάθε τρεις και λίγο σε party, ομιλίες, γραφεία και τα συναφή) με βλέμμα μπλαζέ και έναν καφέ παραμάσχαλα(συγνώμη, οι snob δεν πίνουν καφέ, τέιον πίνουν και μάλιστα πράσινο καθότι κάθε τι άλλο είναι passé) τι σκατά κάνουνε? Περνάνε τη ζωή τους πάνω από ειδικά φιλοσοφικά συγγράμματα περί τέχνης, ομορφιάς, σημειολογίας και π…. μπλε, τριγυρνάνε από εδώ και από εκεί και σου πετάνε τις upstate απορίες τους, όταν στην ουσία είναι κοινοί δυσκοίλιοι που δεν έχουν τα αρχίδια να κάνουν κάτι(ο,τιδήποτε) χρήσιμο για τον εαυτό τους και για τους άλλους. Ψευτοκουλτουριάρηδες. Εξαντλούν την –τάχαμου- δήθεν τελειομανία τους στο να διαλέξουν την ιδανική ζώνη. Για να μαθαίνουν οι αδαείς, έτσι εξαργυρώνονται φίλοι μου ώρες μαθημάτων σχεδίου, ιστορίας τέχνης και αρχιτεκτονικής, μαθηματικών και φυσικής, φιλοσοφίας και αρχιτεκτονικής σύνθεσης, άπειρα λεφτά σε υλικά σχεδίου, μακέτας(έχετε πάει στο Πλαίσιο να πάρετε τα απαραίτητα ποτέ?), βιβλία, γραφική ύλη, υπολογιστές… χοντρά χοντρά -τουλάχιστον- 5 χρόνια σπουδών, καναδυό για master και min 3 για PhD. Που δεκάρα δεν δίνω για την εξαργύρωση δηλαδή. Για την καραμέλα πως για όλα φταίνε οι αγράμματοι πολίτες/πολιτικοί/ο άτιμος ντουνιάς δίνω. Φταίμε και εμείς. Ας το πάρουμε χαμπάρι μικρά μου σατέν φιογκάκια.
Όποιος έχει τα κότσια ας κάνει την αρχιτεκτονική μόδα. Ναι, μόδα. Δεν σας αρέσει κάτι? Πολεμήστε το. Από μέσα μονάχα μπορείτε να το ανατρέψετε. Κατά μέτωπον είστε χαμένοι διότι είναι πιο μεγάλο από εσάς και θα σας φάει ζωντανούς. Μάθετε τους κανόνες του και νικήστε το. Φύγετε από τα υπερ-design γραφεία σας και τα ψόφια party της αγάμητης συντεχνίας και κάντε μόδα την αρχιτεκτονική. Kαι τη ζωή. Γιατί ζωή και αρχιτεκτονική είναι δεμένες. Το timing είναι καλό. Ξυνίστε τις φάτσες σας όσο θέλετε σαν να έχετε μόλις φάει χαλασμένο παντεσπάνι. Θάβουμε όλοι τον Calatrava με τα copy-paste-stretch σχέδιά του για γέφυρες και στέγαστρα, αλλά ποιος θα αρνηθεί ότι στην περίπτωση της Ελλάδας αυτό το στέγαστρο έδειξε μια αρχιτεκτονική που είναι πέρα από τη διεκπεραίωση? Σπουδάσατε μια τέχνη που κάνει τα όνειρα πράξη, την μοναδική τέτοια τέχνη, αλλά ξέρετε να ονειρεύεστε? Ξέρετε την λέξη όραμα? Και την πράξη όμως. Με τα λόγια εγώ σου φτιάχνω 10 Παρθενώνες. Και καλύτερους. Σοκ ε? Θίγω τα άγια των αγίων? Χαχαχχαχαχα! Και όμως. Δεν τολμάτε να ονειρευτείτε. Μένετε στην μιζέρια αυτών που κατηγορείτε νύχτα μέρα. Και αυτοί κατηγορούν εσάς αντίστροφα. Ευθυνόφοβα πλάσματα. Λαμόγια της κακιάς συμφοράς. Επαγγελματίες οραματιστές του κώλου! Ότι ο μέσος έλληνας κατάλαβε την κοινωνική σημασία, τον συμβολισμό –αχ και πόσα άλλα θα μπορούσα να γράψω εδώ- της αρχιτεκτονικής δεν πέρασε ούτε για ένα λεπτό από το θολό σας εγκέφαλο. Μακάρι να αγαπάγατε τα άντερά σας και την αρχιτεκτονική τόσο που να σκοτωνόσασταν ποιος θα κάνει το καλύτερο έργο –και να μείνει στη ιστορία- και να μάχεστε για τις μαλακίες που βλέπετε γύρω σας παρά να τα συζητάτε σε party με ειρωνικό, τεθλιμμένο χαμόγελο χήρας του στυλ: εμένα τώρα ποιος θα με αποκαταστήσει.
Αϊ-σιχτίρ.
με λογισμό και με όνειρο λέει ο ποιητής
με τα πόδια στη γη και το κεφάλι στους ουρανούς λέει ένας άλλος
ονόματα δεν θυμάμαι, είμαι θυμωμένη
Ποιος θα κάνει το βήμα στο κενό? Όποιος έχει τα κότσια ή θα γκρεμοτσακιστεί ή θα πετάξει. Στον ουρανό.
15 Comments:
Λήδα με κοροιδεύεις? Εσύ δεν είσαι κομμάτι της νεοελληνικής νοοτροπίας? Άλλη καραμέλα και αυτή. Όλο κάποιος άλλος φταίει? Η νεοελληνική νοοτροπία είναι κάτι απρόσωπο? Από εσένα και εμένα(και τον καθένα άλλο δηλαδή, ατομικά) δεν αρχίζει αυτό?
Και γιατί να μην αλλάξει? Εσύ έχεις παραμείνει ίδια? Όχι αγαπητή μου, δεν συμφωνώ με την συλλογιστική σου. Κάτσε εκεί άμα θες να κλαψουρίζεις στον αιώνα τον άπαντα για τα κακώς κείμενα και να λιβανίζεις δόξες προγονικές.
Άμα δεν σαρέσει κάτι να κουνήσεις το χεράκι σου να το βελτιώσεις. Αν όχι είσαι(και είμαι) άξια της μοίρας σου. Και η δημόσια εικόνα, μα και η ποιότητα ζωής, της πόλης αυτής(και κατ'επέκτασην της χώρας, κάθε χώρας) είναι καθρέφτης των κατοίκων της. Όσο πιο αδιάφοροι αυτοί, τόσο πιο αδιάφορη και αυτή.
Οι άνθρωποι -και οι έλληνες- αλλάζουν. Και τι καλύτερο από το timing αυτό. Μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, με ψύχραιμο μυαλό και το ηθικό ανεβασμένο. Και νέες εικόνες στο μυαλό. Ένεση παιδείας. Δηλαδή έμαθες να τι είναι ISDN/broadband/ADSL κλπ, και το θέλεις αλλά δεν μπορείς να μάθεις να θες επίπεδο και σε άλλα πράγματα της καθημερινής ζωής σου?
Κράτα την ADSL σπίτι σου και μετά γκρίνιαξε για το άθλιο αστικό περιβάλλον γύρω σου, τη λακούβα στο δρόμο κλπ. Τότε ρώτα με ποιος θα είναι ο "νεοέλληνας".
Υ.Γ.: συγχώρεσέ μου τον τόνο του comment, αφορμή παίρνω απλά από εσένα για να πω μερικά πράγματα
Συμφωνώ με την Lida. Συμφωνώ όμως και με σένα, eve, απλά για να γίνουν αυτές οι αλλαγές θα χρειαστεί να περάσουν δεκαετίες. Πρέπει ν' αλλάξει η πολιτική, η παιδεία, η οικονομία εκ βάθρων. Δεν είναι εύκολο πράγμα. Μεγάλωσα στην δεκαετία του 1980 και από τότε έχουν γίνει πολλές αλλαγές -άλλες προς το καλύτερο κι άλλες προς το χειρότερο. Η αλλαγή της νοοτροπίας είναι πολυσύνθετο φαινόμενο και χρονοβόρο. Μέχρι τότε ας κάνει ο κάθε ένας από εμάς ό,τι μπορεί σε ατομικό επίπεδο.
Η πλατεία στο Μοναστηράκι μου φαίνεται παράταιρη. Το κτίριο του σταθμού, η Παντάνασσα και το τζαμί δίπλα είναι εντάξει, ο χώρος θα μπορούσε να είχε διαμορφωθεί όπως έγινε η πρόταση που απ' ό,τι καταλαβαίνω δεν υλοποιήθηκε γιατί η πλατεία όντως είναι ένα κομμάτι ασφάλτου και δεν νιώθεις κάτι διαφορετικό.
Αν γκρεμιζόταν το κτίριο με τα Mc Donald's και το Γερμανό εγώ πιστεύω ότι θα βελτιωνόταν πολύ, οτιδήποτε άλλο από αυτό το άχαρο κουτί θα ήταν καλύτερο.
Παρεμπιπτόντως να τονίσω ότι τα σουβλατζίδικα της πλατείας έχουν υπερεκτιμηθεί, ειδικά ο Μπαϊρακτάρης που κατά τη γνώμη μου αν ήταν σε κάποια συνοικία και είχε την ίδια ποιότητα θα αναγκαζόταν να το κλείσει το μαγαζί.
Έτσι όπως τα λεει η Lida, έτσι είναι.
-arneitai na grapsei ellinikous xaraktires to pc, opote greeklish-
Xairomai pou simfoneite oloi metaxy sas gia na min grafo polles apadiseis(idou p.x. mia "neoelliniki" syberifora).
Anaforika me to sxolio tis Lidas "Ama bretheis antimetopi mazi tous riskarontas tin kariera sou tote tha katalabeis ti enoo." kai ti symfonia tou Saki exo na po polla. Xairo poli. Gia tin adraneia yparxoun polles dikaiologies. Tha vreite polla pragmata pou na min exo kanei kai na mou peite pos giafto grafo oti grafo... kai pos tora dithen den katalaveno. Ma epitelous! Den to xerete kai eseis pos yparxoun pada dikaiologies gia opoiadipote stasi kai an epilexeis na stirixeis? To erotima DEN INE poies kai poses dikaiologies boreis na vreis pou DEN KANEIS kati. To erotima INE poia dikaiologia boreis na vreis gia na KANEIS kati.
Lida beno sto blog sou kai vlepo afta pou les. Saki nai, dikio exeis, xrono thelei, den diafono. Alla ginetai, afto leo. Kai boroume na kanoume ta pragmata na pane pio grigora. Apo emas exartatai. Tha elege kapoios oti mallon ine thema paideias(ekei kataligoun ola telika, etsi den ine?). I paideia eite benei me enesi, typou sxoleio (an den apodeixtheis allergikos), eite kaliergeitai apo ena karo allous foreis. Ti enoo me to telefteo? Enoo afto pou egrafa kai sto post. Brainwash. Diafimisi kai katanalosi. Ama vlepeis to stegastro Calatrava stin TV sinexos, an ta mouseia kanoun ektheseis na vlepeis kai na anigei to mati sou, ta MME na tis deixnoun toso pou na theoreisai o malakas tis pareas an den exeis paei mia fora sto Benaki...pou tha pei, tha arxiseis na pigeneis. Kai oso pigeneis, arxika gia na min ise "out", toso tha arxiseis na diamorfoneis apopsi pou me ton kairo tha kalliergeitai, tha veltionetai. Kai tha arxiseis na apaiteis kalytero epipedo. Kia na min xafteis os xanos oti sou prosferoun. Giafto leo, diafimiste(tin arxitektoniki sti diki mou periptosi). Na anixei to mati. Na deis kai alla pragmata. Na exeis alla standards. Borei na se vrizoun arxika, giati i katanalosi simenei oti agorazeis kathe 3 kai ligo, tros ena pragma pou sou exoune perasei, meta vgenei kati allo, to perneis kai afto kai ftou kaia po tin arxi. Prosoxi omos. Meta to proto afto stadio ftaneis se ena epipedo pio psychraimo. Pio orimo. Pou exeis diamorfosei mia kapoia apopsi kai telos padon xereis ti zitas. Kai logo tou oti exeis faei polles malakies sti mapa kai vlepeis tin arxitektoniki(ton dimosion xoron pou anefera sto post) os adikeimeno pros katanalosi, zitas na "agoraseis" kathe fora afto pou aklyptei pio kala tis anages sou. Kai oxi na perneis afto pou sou poulane akrita. Kai na les kai efxaristo. Prepei na mathoume na imaste kaloi katanalotes. Na apaitoume kalyteri poiotita. Poiotita adistoixi mallon tou aditimou. Giati mas axizei. Des te to kai me mathimatiki logiki:
An den to apaitoume den tha to paroume pote.
An to apaitoume borei kapoia stigmi na to paroume.
Sti mia periptosi oi pithanotites ine midenikes. Stin alli den xero poses einai alla yparxoun. Ara ti epilegoume?
By the way oi nomoi tis agoras den symfonoune me afta pou leo Saki? Pes kai esy pou xereis apo diafimisi/oikonomia kai ta toiafta.
Kai mia erotisi gia osous fovoude tin oikonomia/marketing/diafimisi kai ta loipa parafernalia tou baboula pou legetai "kapitalismos/oikonomia tis katanalosis/kai alla tetoia pou den ta xeirizomai poli kala": Sokaristiko den ine an o proanafertheis baboulas borei na leitourgisei KAI yper mas e?
Πέντε (5) μήνες μετά τους Ολυμπιακούς, πάλι η ελληνική "νοοτροπία" μας φταίει όλους; Μήπως να πάρουμε καμιά αμερικάνικη, θα μας έρθει και πιό φτηνά τώρα με το δολλάριο πεσμένο. Λοιπόν, αν δε βγεί καλό το τατουάζ, δε φταίει ντε και καλά το δέρμα, έτσι; Και που ήμασταν όλοι όταν υπήρχε χρόνος για εναλλακτικές πολιτικές; Κι αν όχι εμείς, οι πατεράδες μας; Οι παππούδες μας; Το τσάρτερ για την επόμενη επανάσταση έχει κενές θέσεις, περάστε. Σηκώνεται κάθε που θυμόμαστε ότι μια λεπτομέρεια ενοχλεί την αισθητική μας, κάνει δυό βόλτες πάνω απ΄την πόλη να ρίξουμε τις μούτζες μας και τυχόν προκηρύξεις με κείμενα σε εξαγριωμένο ύφος και προσγειώνεται πάλι στο Ελ-Βεν, να προλάβουμε να περάσουμε κι απ'το Hermes που έχει κάτι μαντήλες μούρλια. Κυνισμός; Ίσως ειρωνία του γκρεμοτσακισθέντος (sic), άσε, μη το ψάχνεις. Και εν πάσει, καλή πτήση καλή μου, όταν (προσ)γειωθείς μας γράφεις πάλι. Γενικώς ωραία την ομιλείς την γαλλικήν.
mille merci για το κοπλιμάν σας monsieur αλλά από εδώ πάνω στα σύννεφα που βρίσκομαι δεν ακούω πολύ καλά τι λέτε. Ίσως φταίει και η ανωνυμία, αλλά χάνεστε μέσα στο βουητό του πλήθους. Ευχαριστώ για τη συμμετοχή πάντως. :)
Eve, σχετικά με αυτό σου το σχόλιο: "Kai mia erotisi gia osous fovoude tin oikonomia/marketing/diafimisi kai ta loipa parafernalia tou baboula pou legetai "kapitalismos/oikonomia tis katanalosis/kai alla tetoia pou den ta xeirizomai poli kala": Sokaristiko den ine an o proanafertheis baboulas borei na leitourgisei KAI yper mas e?"
Διάβασε αν θέλεις το τελευταίο μου post: http://marketingpro.blogspot.com/2005/01/pro-logo-dont-shoot-brand.html
H πλατεία είναι επιεικώς χάλια. Βέβαια όπως ξέρεις στον πληθυσμό υπάρχουν και μειοψηφίες που δε σκέφτονται το ίδιο. Λίγες, αλλά υπάρχουν. Η φωνή τους όμως σκεπάζεται από την επιθετικότητα της πλειοψηφίας. Εκτός αν υπάρχει κάτι άλλο που ξέρεις και δε μας το γράφεις. Δηλαδή πχ. οι Έλληνες να είμαστε όλοι ένα πράγμα, οι Τούρκοι ένα άλλο, οι Αμερικάνοι ένα άλλο κλπ.
Phant., αν μπορείς να το πεις πιο καθαρά αυτό που γράφεις στο comment σου, ίσως μπορέσω να καταλάβω και εγώ τι δεν φάνηκε ξεκάθαρο στο ερώτημα "τι εννοώ/τι δεν εννοώ"...
περίεργο πάντως, πιο ξεκάθαρο post δεν νομίζω να έχω ξαναγράψει
:)
Πράγματι, συμφωνώ με την eve, ούτε εγώ κατάλαβα. Βρε, μπας και είμαι χαζός;
Αγαπητή eve, πραγματικά μ'αρέσει πάρα πολύ το can-do-attitude που σε διακρίνει. Παλιά ήμουν ακριβώς έτσι, τώρα είμαι περίπου έτσι. Όπως γράφει κι ο dystropoppygus έχω "(προσ)γειωθεί" πολλές φορές από την αδυσώπητη πραγματικότητα.
Νομίζω, επίσης, ότι καταλαβαίνω τι θέλει να πει με τη φράση του "να προλάβουμε να περάσουμε κι απ'το Hermes που έχει κάτι μαντήλες μούρλια". Συγκεκριμένα, υπάρχει εδώ ένα παράδοξο (αυτό που λεω στο τελευταίο μου post [Pro Logo: Don't shoot the brand!, http://marketingpro.blogspot.com/2005/01/pro-logo-dont-shoot-brand.html]: "Στον δυτικό κόσμο η ποιότητα ζωής εκλαμβάνεται ως δεδομένη"). Αυτό που προφανώς εννοεί ο dystropoppygus και καταφανώς γράφω εγώ στο προαναφερθέν post είναι ότι ακριβώς αυτοί οι άνθρωποι που είναι περισσότερο ευνοημένοι από τον καπιταλισμό στρέφονται εναντίον του (στο προαναφερθέν post γράφω επίσης: "τίποτα δεν είναι πιο κομφορμιστικό από τον αντικομφορμισμό σήμερα").
Ειδικότερα (και αυτό σε καμία περίπτωση ΔΕΝ είναι προσωπική μομφή, απλά εκφράζω με παρησσία τη γνώμη μου), το x άτομο που ακουει το ψ άτομο που σπουδάζει στο εξωτερικό (με τα λεφτά του μπαμπά του προφανώς), που πηγαίνει στις κουλτουριάρικες συναυλίες, εκθέσεις, ημερίδες, που αγοράζει "μαντήλες Hermes" κ.τ.ό. και παρ' όλα αυτά γράφει "tou baboula pou legetai "kapitalismos/oikonomia tis katanalosis/kai alla tetoia pou den ta xeirizomai poli kala": Sokaristiko den ine an o proanafertheis baboulas borei na leitourgisei KAI yper mas e?", ε, αυτό προκαλεί (ίσως λανθασμένα, ίσως κι όχι) -πάντως προκαλεί. Σκέφτεται ο x: "Καλά, πλάκα μας κάνεις, ζεις και σπουδάζεις με τα λεφτά του μπαμπά σου και έχεις και άποψη; Και μας λες ότι ο "baboulas borei na leitourgisei KAI(!) yper mas" Τι θα πει "και"; Μα για σένα λειτουργεί εξ αντικειμένου!".
Γράφεις: "Ma epitelous! Den to xerete kai eseis pos yparxoun pada dikaiologies gia opoiadipote stasi kai an epilexeis na stirixeis? To erotima DEN INE poies kai poses dikaiologies boreis na vreis pou DEN KANEIS kati. To erotima INE poia dikaiologia boreis na vreis gia na KANEIS kati". Αυτά, eve, ακούγονται ωραία και καλά και μακάρι να ήταν έτσι -συνήθως, όμως, δυστυχώς δεν είναι έτσι. Αυτά τα τσιτάτα -του στυλ "It's not how good you're, it's how good you want to be" σε inspire προς στιγμήν αλλά στερούνται ουσίας για τον μη ευνοημένο κόσμο. Με άλλα λόγια, το target group αυτών των τσιτάτων είναι οι ευνοημένοι -και σε αυτούς, πράγματι, μπορεί να πιάσουν. Ακριβώς, όμως, επειδή είναι ευνοημένοι εξ αρχής.
Συνεχίζεις: "I paideia eite benei me enesi, typou sxoleio (an den apodeixtheis allergikos), eite kaliergeitai apo ena karo allous foreis. Ti enoo me to telefteo? Enoo afto pou egrafa kai sto post. Brainwash. Diafimisi kai katanalosi. Ama vlepeis to stegastro Calatrava stin TV sinexos, an ta mouseia kanoun ektheseis na vlepeis kai na anigei to mati sou, ta MME na tis deixnoun toso pou na theoreisai o malakas tis pareas an den exeis paei mia fora sto Benaki...pou tha pei, tha arxiseis na pigeneis. Kai oso pigeneis, arxika gia na min ise "out", toso tha arxiseis na diamorfoneis apopsi pou me ton kairo tha kalliergeitai, tha veltionetai. Kai tha arxiseis na apaiteis kalytero epipedo. Kia na min xafteis os xanos oti sou prosferoun". Τα σημερινά εν Ελλάδι media δεν πρόκειται να το κάνουν αυτό ποτέ. Γιατί; Διότι τα media στοχεύουν στο "lowest common denominator", είναι αυτό που λεει ο x παρουσιαστής δελτίου ειδήσεων όταν κάποιος ειδικός, επιστήμονας κ.λπ. προσπαθεί να εξηγήσει το x φαινόμενο, είδηση, συμβάν: "Μπορείτε να μας το πείτε αυτό με ΑΠΛΑ λόγια για να το ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ και οι τηλεθεατές μας;". Αυτοί που ενδιαφέρονται για την τέχνη, την αρχιτεκτονική, την κουλτούρα κ.τ.ό. θα βρουν τις πηγές πληροφόρησής τους από μόνοι τους. Είναι όμως λίγοι. Τα media στοχεύουν στους πολλούς, στη μάζα. Πέραν τούτου, ο σημαντικότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει τον κόσμο είναι η παιδεία, η οποία, ως γνωστόν, στην Ελλάδα πάσχει σφόδρα.
Τέλος: "By the way oi nomoi tis agoras den symfonoune me afta pou leo Saki? Pes kai esy pou xereis apo diafimisi/oikonomia kai ta toiafta". Εδώ ισχύουν αυτά που είπα παραπάνω. Media που στοχεύουν στις μάζες διότι από κει βγάζουν χρήματα. Όχι από την εκάστοτε μειοψηφία. Ίσως κάποια στιγμή να βγει κάποιο medium που να στοχεύει στη μειοψηφία. Αν γίνει αυτό, θα βρεθούν και οι ανάλογοι τρόποι διαφήμισης και μάρκετινγκ. Θα είναι, όμως, για τη μειοψηφία. Το μάρκετινγκ ΔΕΝ είναι η χειραγώγηση του καταναλωτή. Το μάρκετινγκ είναι η απάντηση στο πώς θα καλύψουμε τις ανάγκες του καταναλωτή. Τις καλύπτει, ΔΕΝ τις δημιουργεί. Επομένως, επιστρέφουμε στο καίριο ζήτημα: Παιδεία, παιδεία, παιδεία!
Αυτά! Φ Ι Λ Ι Κ Α! (And keep your can-do-attitude nonetheless please. You never know).
Τελικά το να έχεις blog είναι πολύ ενδιαφέρον πράγμα. Και γουστάρω απίστευτα που όλοι εσείς γράφετε και τα παίρνετε μαζί μου. Με τέτοιο κείμενο αυτός ήταν βασικός στόχος. Νούμερο ένα. Να τσιγκλήσω και να προκαλέσω. Για να παρακινήσω. Όσοι θυμούνται φυσική από το σχολείο θα θυμούνται ότι η τριβή ακολουθεί μια καμπύλη που παίρνει την μέγιστη τιμή της λίγο πριν την κίνηση. Ελπίζω να βρίσκεστε άπαντες σε ένα τέτοπιο στάδιο. Γι'αυτό πείτε μου ότι θέλετε εμένα. Αρκεί να μην εξαντλείτε στο πληκτρολόγιο την δυναμικότητά σας! Αυτό είναι το τριπάκι του "αντικομφορμισμού" σύμφωνα με τη δική μου εκδοχή του ρητού που αναφέρει ο Σάκης. Διαβάζω με πολύ προσοχή αυτά που γράφετε και όπως βλέπετε αφιερώνω χρόνο(μαρέσει, δεν κάνω αγγαρεία, να μην παρεξηγηθώ) στο να απαντάω σε κάθε τι που ακούω, ακόμη και αν -όπως τώρα- τα έχω ξαναπεί και στο παρελθόν. Και παρά το γεγονός πως μερικά σχόλια είναι καθαρά προσωπικά. Στα οποία φυσικά και δεν απαντώ, παρά μόνο άμα κάνω κέφι να τσακωθώ(σπανίως δηλαδή).
Τα γνωστά των blogs(για όσους ξεχνούν):
Δεν με ξέρει κανείς από εσάς για να ξέρει ακριβώς ποια είμαι. Μαθαίνετε για μένα ότι εγώ σας αφήνω να μαθαίνετε. Και εκεί πάνω πλάθετε την δική σας version για το άτομό μου. Καταλαβαίνω απόλυτα την ανάγκη σας απέναντι σε ένα τόσο προβοκατόρικο κείμενο(και comments) όπως αυτά σε αυτό το post να προσπαθείτε να με φανταστείτε -για κοίτα τι λέει αυτή? τι μέρος του λόγου είναι είπαμε? αχαα! μάστα!- και να μου τα χώνετε όπως μπορείτε(ακόμη και όχι επί της ουσίας, ακόμη και σε προσωπικό επίπεδο, ακόμη και χωρίς δεδομένα).
Αφού έτσι θέλετε φτιάξτε ένα κουτάκι στο κεφάλι σας λοιπόν και βάλτε με. Δεν μαρέσει αλλά όποιος έχει τα μάτια του ανοιχτά θα καταλάβει με τον καιρό. Εγώ, εδώ, δεν σερβίρω -στο πιάτο- τίποτε παραπάνω.
Να συνοψίσω μονάχα δυο πράγματα, για να μην τα επαναλαμβάνετε αδίκως και για να μην μπαίνετε στον κόπο να ψάχνετε σε όλο το blog για να τα βρείτε(έλαβα και ένα e-mail από τον Κώστα με παρόμοιες απορίες και από ότι έχω καταλάβει, έχουν χαθεί επεισόδια).
CV(τα βασικά)
hey guys...αθήνα είμαι by the way. Πριν σπούδαζα στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Επίσης(στο πνεύμα της ανωτέρω σύντομης ανάλυσης των blogs) δεν ξέρει κανείς σας ποιος πλήρωνε για τον ένα χρόνο master στην Αγγλία. Οι φήμες είναι μπερδεμένες: η οικογένειά μου πλήρωνε(flash: γιατί όλοι λένε με τα λεφτά του μπαμπά του και όχι με τα λεφτά της μαμάς του?), η υποτροφία μου πλήρωνε, η κληρονομιά του πλούσιου συζύγου με κάστρο στα highlands πλήρωνε ή τα κέρδη στο lotto????... Χα! δεν ξέρετε τίποτα. Το ίδιο ισχύει και για τα Hermes(άκου Ηermes! χαχαχχααχααα), τους ευνοημένους από τον καπιταλισμό κλπκλπ. Γι'αυτό ώπα, πάρτο αλλιώς.
:Ρ
Αλλάζω παράγραφο και παραθέτω και αυτό προς ανάγνωσιν(quote από το ειρωνικό νεοελληνικό λεξικό του Ν.Δήμου):
καταναλωτική κοινωνία: τσίχλα υπ'αριθμόν ένα. όλες οι κοινωνίες, από καταβολής κόσμου ήταν καταναλωτικές - όταν είχαν τα μέσα. Θυμηθείτε τις καταναλωτικές υπερβολές του Αλκιβιάδη ή των Ρωμαίων του Λούκουλου... Η διαφορά είναι ότι τότε κατανάλωναν ελάχιστοι(οι προνομιούχοι), ενώ τώρα σχεδόν όλοι. Αυτό, ενώ είναι απόλυτα δημοκρατικό, περιέργως ενοχλεί. Όταν διαβάζουμε σε ένα μυθιστόρημα ότι η λαίδη Χ πήγεστη Ριβιέρα το θεωρούμε φυσικό. όταν όμως πάει η κυρά-κατίνα η θυρωρός, τα βάζουμε με την καταναλωτική κοινωνία που της προξενεί "τεχνητές ανάγκες".
Α, Σάκη, γιατί με παρακινείς να κρατήσω το can-do attitude? Νομίζεις πως σκοπεύω να το αφήσω? Από τα comments σας? Χωρίς να ακουστώ σκληρή, προσπάθησες σοβαρά τώρα να με πείσεις έτσι? Τότε λυπάμαι δεν ήταν τόσο δυνατά τα επιχειρήματα που άκουσα για να με πείσουνε. Τέτοια χατίρια δεν κάνει το μαγαζί. :)
Δεν την φοβάμαι την προσγείωση αγαπητέ Σάκη. Την γη την ξέρω. Την απογείωση, αν έρθει ποτέ, φοβάμαι(ωπ! τι ατάκα είπα πάλι?). Ρωτάω τον εαυτό μου: και αν κάνεις ποτέ αυτά που θέλεις, πως θα αισθάνεσαι τότε? Ακούγεται τρελό κλισέ αλλά πιο πολύ φοβάμαι την επιτυχία παρά την αποτυχία. Και αντίστοιχα πιο πολύ τον εαυτό μου παρά τους άλλους. (απόψε γεννάω ατάκες! μήπως να γράψω κανένα στιχάκι?)
χαιρετώ,
:)
"Δυό γάιδαροι μαλώνανε σε ξένο αχερώνα" το ξές; Ε, δε θα μαλώσω με το Σάκη τώρα σε 'ξένο' blog. Πήγα στο δικό του, δε μ΄άρεσαν αυτά που γράφει εκεί, βαριέμαι όμως τώρα τις αντιπαραθέσεις, παρότι θεωρεί ότι "προφανώς" εννοώ αυτό που κι αυτός εννοεί. Τίποτα δεν είναι προφανές. Έγραψα ένα σχόλιο γιατί μου τη βαράει αυτό που συνήθως αποπνέουν τα σχόλια (posts) του τύπου "τα΄χω πάρει στο κρανίο και μιας κι έχω blog ευκαιρία να κράξω λίγο (ως πολύ) τη σκατονοοτροπία των συμπολιτών μου που σίγουρα φταίνε" ή κάπως έτσι. Και μετά, επανέρχονται όλα σε μια απ΄τα ίδια. Εκτόνωση δηλαδή, στην καμπούρα ασχέτων. Όχι κι έτσι. Οι "(προσ)γειώσεις" που έχω φάει στο παρελθόν δε μ΄αφήνουν να το περάσω στο ντούκου. Εξ ου και οι ειρωνίες μου.
Για να έχουμε/έχετε να γράφετε, τρία σχολιάκια: Ένα, πιστεύω ότι τα blogs τα γράφουμε όλοι για τους εαυτούς μας πρωτίστως, ως αυτοεπιβεβαίωση δηλαδή. Δύο, η 'βόλτα' (και τα σχόλια) που γίνεται σε blogs τρίτων είναι για να γεμίζει η ώρα (εγώ π.χ. γυρνοβολάω μόνο όποτε κατεβάζω τραγούδια στο iPod). Tρία, σίγουρα όλοι είμαστε ψιλοανώνυμοι/ψιλοάγνωστοι κι αυτό βοηθάει στο Διαδίκτυο να πείς και καμιά μακαλία παραπάνω, αλλά τελικά και να μην ήμασταν, τι έγινε; Σάμπως με τους κολλητούς μας τις ίδιες μακαλίες δε λέμε/κάνουμε;
Τέλος, για να είναι όλοι ευχαριστημένοι, πάρτε κι από μένα ένα link για μια διαφορετική θεώρηση του marketing (γράφε Σάκης)
[http://www.indymedia.org.uk/en/2002/02/21884.html].
Α, eve, πάντως οι μαντήλες Hermes είναι σούπερ... Φόρα μια την Τετάρτη στο Μέγαρο, μπας και σε αναγνωρίσω. ;-)
dystropoppyqus εννιά μήνες γράφω blog.
Μόλις συνειδητοποίησα πως άκουσα από εσένα την ατάκα: "σχόλια (posts) του τύπου "τα΄χω πάρει στο κρανίο και μιας κι έχω blog ευκαιρία να κράξω λίγο (ως πολύ) τη σκατονοοτροπία των συμπολιτών μου που σίγουρα φταίνε" ή κάπως έτσι", όπως είχα ακούσει και από τον varometro πριν από λίγο καιρό το αντίθετο. Εννιά μήνες είναι αυτοί, δεν περιμένω να έχεις διαβάσει και παλιά posts. Όταν έχεις χρόνο από το iPod σου αν θες ρίξε ένα βλέφαρο ;)
Γεγονός είναι πως ο καθένας κρίνει με τα δικά του (προκρούστεια?) μέτρα και σταθμά και από ότι καταλαβαίνω ούτε εσύ πας πίσω. Εξάλλου τι κάνεις εδώ και τόσα comments για μένα? Τεσπά...
Εν τω μεταξύ, πάρε εσύ το iPod σου(mini?), ψώνισέ μου και ένα μαντιλάκι Hermes που έχει κολλήσει η βελόνα (δεν είναι του γούστου μου αλλά άμα το έχεις εμμονή όπως βλέπω και σ'αρέσει εσένα δεν θα είμαι αγενής, η χειρονομία μετράει) και τα λέμε στο Μέγαρο!
Φιλιά!!
;)
Post a Comment
<< Home