Thursday, January 13, 2005

εδώ θέλω comments

Ο Ντίνος είναι 60 χρονών, μένει στο Σόλτ Λέικ Σίτι της Γιούτα και κατάγεται από την Ελλάδα. Θα ήθελε να έρθει κάποια στιγμή στην Ελλάδα. Για την ώρα προσπαθεί να μάθει ελληνικά και ένας από τους τρόπους του είναι να χαζεύει ελληνικά blogs(ρίξτε μια ματιά στα comments αυτoύ του post). Επειδή όμως είναι ευγενής(υπέρ το δέον ρε Ντίνο, χαλάρωσε, cool), ντρέπεται για τα ελληνικά που χρησιμοποιεί(γιατί τώρα μαθαίνει είπαμε) και διαβάζοντας τόση αργκό(στο δικό μου blog τουλάχιστον) νιώθει πως αφού δεν πολυκαταλαβαίνει, αυτό σημαίνει πως δεν κάνει βήματα προόδου. Και νομίζω πως αυτό είναι άδικο για τον ίδιο. Έτσι αντί για τα comments που είδατε προηγουμένως, τα οποία κατά την γνώμη μου τον βοηθάνε σε επίπεδο κοινωνικοποίησης και εξάσκησης, προτιμάει να μιλάει μαζί μου με emails. Nιώθει επίσης αμήχανα που το επίπεδο των ελληνικών του στα comments φαίνεται στα μάτια όλων. Έτσι όμως χάνει σε συμμετοχή και σε μια ευκαιρία παραπάνω να εξασκήσει τα ελληνικά του. Τα λιγότερα που θα μπορούσα να πω.

Θα εκτιμούσα πολύ αν όσοι διαβάσουν αυτό το post και συμφωνούν με την άποψή μου, να γράψουν κάτι ενθαρρυντικό(καλώ τη φαντασία και την ιδιότυπη ομαδικότητα των bloggers), για να το διαβάσει ο Ντίνος και να πάψει να φοβάται να συμμετέχει. Αν και αυτό δεν αρκεί, το ξέρω. Ο κάθε άνθρωπος είναι αλλιώς. Είναι όμως μια παρότρυνση.

Ντίνο δεν θέλω να σε πιέσω. Άμα δεν σου αρέσουν αυτά που λέω, πολύ απλά μην ξαναγράψεις comment. Το κάνω με καλή διάθεση και ελπίζω να μην φαίνομαι patronising. Παρόλα αυτά, εννοείται πως μου αρέσει πολύ να τόσο να λαμβάνω emails σου όσο και να απαντάω σε αυτά. Το ξέρεις άλλωστε. Α, έχω μια ιδέα: μπορείς στην αρχή να δοκιμάσεις να διαβάζεις το ελληνικό κείμενο και να απαντάς αγγλικά. Όταν νιώσεις έτοιμος, άρχισε να πληκτρολογείς και ελληνικά. Τα λάθη(ορθογραφικά και συντακτικά) δεν μας νοιάζουν! Μόνο έτσι μαθαίνεις άλλωστε. Και εγώ(που δικό μου είναι το blog στο κάτω κάτω) όχι μόνο δεν έχω πρόβλημα, αλλά το χαίρομαι κιόλας!

|

11 Comments:

At 1/13/2005, Blogger vanesssa said...

Έχει να κάνει με το πως σκέφτεται ο καθένας.Είχα κι εγώ το ίδιο "πρόβλημα" όταν πήγαινα στη Γερμανία.Ντρεπόμουν να μιλήσω γιατί έκανα πολλά λάθη.Μετά άρχισα "αναγκαστικά" να μιλάω και είδα ότι η ουσιαστική πρόοδος έρχεται από την εξάσκηση!Γι'αυτό Ντίνο μην κωλώνεις!(κωλώνω=διστάζω :-))

 
At 1/13/2005, Blogger Sakis Rizos said...

Αγαπητέ κύριε Ντίνο, δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να ντρέπεσται για τα ελληνικά σας. Αν κρίνω από το γεγονός ότι έχετε μόλις πρόσφατα αρχίσει να μαθαίνετε την ελληνική γλώσσα, είμαι σίγουρος ότι η πρόοδός σας στα ελληνικά θα γίνεται με ταχείς ρυθμούς στο επόμενο διάστημα -αυτό δείχνει, κατά τη γνώμη μου, η πρόοδός σας μέχρι τώρα.

Και κάτι πιο σημαντικό: όταν βλέπω έναν άνθρωπο εξήντα ετών να αρχίζει να μαθαίνει μια τόσο δύσκολη γλώσσα όπως είναι η ελληνική, αυτό μου εμπνέει απερίγραπτο σεβασμό για το πρόσωπό του και, επιπλέον, με εμπνέει ώστε να μαθαίνω και εγώ καινούργια πράγματα. Να είστε καλά!

 
At 1/14/2005, Blogger Promitheas said...

Έλα στην Ελλάδα και θα μάθεις εδώ ελληνικά και θα περάσεις όμορφα, η Ελλάδα είναι ωραίος τόπος. Είμαστε για την Ευρώπη ότι και η Florida για τις U.S.A.

 
At 1/14/2005, Blogger Oneiros said...

Εμένα γενικά με κάνουν και ντρέπομαι οι άνθρωποι που προσπαθούν να μάθουν ελληνικά χωρίς βοήθεια από τον περίγυρό τους. Η γλώσσα μας, στην τελευταία 15ετία, επηρεάστηκε τόσο πολύ από τηλεοπτικούς ιδιωματισμούς, που πρέπει να είναι σχεδόν αδύνατο να παρακολουθήσεις συζήτηση στην καθομιλούμενη αν δεν έχεις εκτεθεί στην τηλεοπτική μας κουλτούρα.

Συγχαρητήρια και καλό κουράγιο, Ντίνο, συνέχισε την προσπάθεια και μη ντρέπεσαι καθόλου για τα λάθη σου, απ' αυτά μαθαίνουμε (κι εγώ δεν έχω καμιά δικαιολογία που σταμάτησα να μαθαίνω ξένες γλώσσες μετά το σχολείο!).

 
At 1/14/2005, Blogger Sofia said...

Μπράβο Ντίνο. Οτι μαθαίνεις καλό είναι. Και μπράβο κυρία του blog που το βοηθάς το παιδί.

 
At 1/14/2005, Blogger Nassos K. said...

κ. Ντίνο,

δεν νομίζω ότι χρειάζεστε διορθώσεις από εμάς.

Αλλωστε όλοι κάνουμε λάθη.

Ο τρόπος χρήσης της γλώσσας μας είναι θέμα προσωπικής άποψης, και εσείς -από ό,τι βλέπω- τη χρησιμοποιείτε πολύ καλά. Συντακτικά τουλάχιστον.

Οσο για τα ορθογραφικά, η εξάσκηση (και ίσως ένας ελληνικός έλεγχος ορθογραφίας) θα σας κάνει καλύτερο από πολλούς από εμάς.

Α! Περιμένουμε το "art, journal and play therapy", κι ας έχει λαθάκια.

 
At 1/14/2005, Blogger Damsel in Stress said...

Ντίνο, ένα έχω να σου πω: Μιλάς (ή για την ακρίβεια, γράφεις) ελληνικά καλύτερα από ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΥΣ έλληνες. Όσο για τα οθρογραφικά σου λάθη ... α) κανείς δεν γεννήθηκε ξέροντας και β) που να δεις τα σημερινά ελληνόπουλα τι ωραία που γράφουν. Επίπεδο "Μe Tarzan, You Jane" στη μεγάλη τους πλειοψηφία και λίγα λέω ... άστα!

 
At 1/15/2005, Blogger arkoudos said...

Αγαπητέ Ντίνο,

Ελα και θα μάθεις. Είναι πολύ απλό. Η μητέρα μου ήρθε, γαλλίδα, χωρίς να ξέρει ούτε λέξη Ελληνικά.

Πολύ σύντομα, κατάφερε να συννενοείται άνετα, και σε λίγο καιρό όλοι της έλεγαν μπράβο για τα ελληνικά της.

Οσο και να σου φαίνεται (αν σου φαίνεται) δύσκολο, έλα και μάθεις - πιο εύκολα από ότι νομίζεις.

Λάθη γραμματικά; Μην το σκέφτεσαι καν. Σε λίγο καιρό, θα κάνεις λιγότερα και απο μένα.

Συγχαρητήρια για την προσπάθειά σου και το θάρρος σου, και συγχαρητήρια και στην κυρία που φιλοξενεί την προσπάθεια αυτή :)

 
At 1/15/2005, Blogger evee said...

πολλές κυρίες έχουν πέσει ξαφνικά

merci...η κυρία κάνει υπόκλιση.
Επίσης: Σοφία, το κυρία του blog μπορώ να το μετονομάσω σε κυρά του blog και να το κρατήσω? μ'αρέσει...

Σας ευχαριστώ όλους πολύ για τη συμμετοχή σε αυτό το post και οι εναπομείναντες συνεχίστε απτόητοι τα comments:)

 
At 1/16/2005, Blogger Κώστας said...

Γειά σου Ντίνο,
η γυναίκα μου είναι γερμανίδα και μιλάω καθε μέρα γερμανικά μαζί της, με τους συγγενείς της και τους φίλους μας. Κάνω αρκετά λάθη, αλλά δεν με πειράζει. Δεν είναι η μητρική μου γλώσσα και ξέρω ότι δεν θα την μάθω ποτέ τέλεια. Αλλά προτιμώ να τους μιλάω στην γλώσσα τους. Κάνει την επικοινωνία πιό βαθειά και ουσιαστική και αυτό είναι το σημαντικό, όχι οι λάθος λέξεις. Το μόνο που μ'ενοχλεί είναι όταν με διορθώνει η δίγλωσση (bilingual) κόρη μου που είναι 5 χρόνων:)
Μπράβο για την προσπάθεια.

 
At 1/16/2005, Blogger Η Κουρούνα said...

Αγαπητέ Ντίνο,

όταν κάποιος άνθρωπος ακούει (ή, στην περίπτωσή μας, διαβάζει) έναν άλλο να μιλάει τη γλώσσα του χαίρεται τόσο πολύ ώστε δεν δίνει σημασία στα λαθάκια. Συνέχισε λοιπόν να γράφεις και να μας προσφέρεις χαρά. Όσο περνάει ο καιρός θα γίνεσαι καλύτερος, και κάποια μέρα -πού ξέρεις;- μπορεί να μας διορθώνεις εσύ. :-)

 

Post a Comment

<< Home