Thursday, October 06, 2005

Barragan mi amor

απόψε

Image Hosted by ImageShack.us

Εγκαίνια και διάλεξη στις 7 στο Νέο Μουσείο Μπενάκη. Έκθεση ενός από τους αγαπημένους μου αρχιτέκτονες.


Δεν έχει σημασία που έχω πολλή δουλειά και δεν θα πάω στη διάλεξη. Δεν έχει σημασία που δεν προλαβαίνω για την ώρα να γράψω ένα αξιοπρεπές κείμενο για τον Luis Barragan. Τι να πω? Μεγάλος αρχιτέκτονας του μοντερνισμού? Που τον έφερε ιδιαίτερα δεδομένα της χώρας του(Μεξικό)? Βραβευμένος με το Pritzker Prize? Τίποτα.


Απλά ας ξεκουράσω λίγο τα μάτια και ας επιστρατεύσω τις υπόλοιπες αισθήσεις και τη φαντασία για να βρεθώ εκεί. Σε αυτές τις φωτογραφίες.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Είμαι τόσο ευτυχισμένη!

|

10 Comments:

At 10/06/2005, Blogger kat.@ said...

αγαπω λουις.... mucho..

 
At 10/06/2005, Blogger Γιώργος said...

Μου θύμισες ότι πριν 20 μέρες ξέχασα να γράψω κάτι επετειακό για τον Άρη Κωνσταντινίδη.
Ωραίος ο Λουίς. Ωραίες φωτογραφίες.

 
At 10/07/2005, Blogger Unknown said...

πολύ καλός ;)

 
At 10/07/2005, Blogger Mara_P said...

Kala, den exases kai tipota pou den irthes sta egkainia tis ekthesis tis pigis empneusis pou onomazetai Louis Barrrrrrragan! Eksallou sta egkainia to kentro tou endiaferontos apoteloun oi pareuriskomenoi kai ouxi o ektetheimenos... Eixe toso kosmo
(itan oooloi tous ekei apo tous gnwstous agnwstous tis arxitektonikis mexri to gallo presvi) pou pragmatika den mporouses na deis oute tis eksairetikes photografies, oute tis maketes. A! Kai oloi oi arxitektones na exoun stisei poli endiaferonta kai prwtotipa pigadakia : "Exei vgei mia foveri tainia, o arxitektonas mou, tin eides?". Ax, ginontai poli grafikoi wres, wres... ;)Oso gia ti dialeksi tou Juan Palomar (proedros tou idrymatos L.B.) ton opoio prologise o Tzitzas, perimena na einai kati parapanw apo apli anafora sti zwi tou arxitektona, perimena akoma pio polles inside plirofories afou o en logw kirios ypirkse mathitis tou Louis. Auto omws pou mou emeine sto myalo einai mia ataka tou LB pou eipe stous mathites tou, otan autoi ton eprizan na tous paei sta ktiria tou : "Don't see what Barragan did. It's better to see what Barragan saw!", ennowntas eikones kai viwmata pou kimainontai apo monternismo ews mesogeiaki ispaniki arxitektoniki. Omws tha diafwnisw ligo me to megalo daskalo, afou gamwto kaneis den mporei na dei ( kai kiriws na katalavei) me ton tropo pou vlepei,auto pou vlepei o allos! Auti i matia, auto to koskinisma tis skepsis einai pou kanei kapoious na diaferoun!
Ante, kai meta apo auta, ti na pw? Pame MEXICO ;)!

 
At 10/07/2005, Blogger Mara_P said...

Ekana epanalipsi sta xthesina mou skonakia kai -gia to typiko tou thematos- diorthwnw : O Juan Palomar pou ekane ti dialeksi einai kathigitis arxitektonikis sti Guadalahara tou Mexico, enw o proedros tou idrymatos LB einai o Carlos Petersen. E...pote den ta pigaina kala me ta onomata!

 
At 10/07/2005, Blogger evee said...

wow Mara! γι'αυτό γουστάρω τα blogs! πολύ χάρηκα για την ενημέρωση.

Ναι, τα ίδια και τα ίδια με τόυς αρχιτέκτονες... σαν να σκαλίζουμε τη μύτη μας, μιλάμε για τα "της φυλής" μας μονίμως, λες κακι έξω από το μικροκλίμα μας δεν υπάρχει τίποτα. Τεσπά, εγώ λέω να πάω στην έκθεση καμιά άλλη μέρα να δω τι παίζει άνετα.

Περί Barragan, έχω να πω τόσα. Συμφωνώ με αυτό που λες αφού όλοι βλέπουν τον κόσμο με βάση τα δικά τους "μάτια". Το θέμα είναι να μπορείς εκτος από το να κοιτάζεις και να ΒΛΕΠΕΙΣ.

Όσο για το Mexico, αααααχ.. τι μου θυμίζεις!
(ακολουθεί ένα απόσπασμα από μια προσωπική ιστορία)Είχα πάει erasmus στο Delft και η παρέα μου ήταν 3 παιδιά από το Mexico, ένα αγόρι και δυο κορίτσια. Κρατάμε επαφή ως τώρα. Αυτοί σπούδαζαν στη Γκουανταλαχάρα. Η μια κοπέλα μάλιστα παντρεύτηκε ένα νεαρό λέκτορα της σχολής, που τώρα έχει γίνει καθηγητής. Με το αγόρι δε (ένας θεός by the way), είχαμε ένα παρολίγον affair, που όπως κάθε κλασσικό ανικανοποίητο, έμεινε για καιρό στον αέρα πάνω από τον Ατλαντικό. Χαχαχχαχαχα! Τα ανομολόγητα ομολογήθηκαν 3 χρόνια μετά, όταν εγώ έκανα master στη Bartlett που ο τύπος μου έστειλε ένα λευκό τριαντάφυλλο υπερατλαντικώς μαζί με ένα ποίημα του Neruda και ανακοίνωση πως μίλησε στη μαμά μεξικάνα για εμένα και να πάρω το νυφικό μου από το London και να πάω εκεί αν κάνουμε γραφείο και όχι μόνο ;) ! LOLOLOLOL!!!! Τεσπά, ρομαντικό ακούγεται, στην ουσία ήταν όμως μια ιδιότυπη πλάκα. Είμαστε φίλοι τώρα, μα το γεγονός παραμένει πως και τα τρια παιδιά μου λένε κάθε τρεις και λίγο πως με περιμένουν.

ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΜΟΥ! Οπότε με την πρώτη ευκαιρία ετοίμασε βαλίτσες!

BUEN VIAJE!

 
At 10/07/2005, Blogger Mara_P said...

Ti? Mexico! ....Un sueno! Kai egw koumpara!!!!! Opws katalavaineis, min takseis s agio keri, se paidi koulouri kai se emena taksidi! Erasmus, ti thema ki auto... Egw twra kanw tin ereuna mou sto Internet kai eimai anamesa se Paris-La Villette kai TU-Delft, eplizw na me fwtisei o megalodinamos mexri tin anoiksi pou einai oi aitiseis.... Mexri totes, simvoules euprosdektes! :) PS1: To Mexico den to ksexnaw! PS2: H Theanw Fwtiou eixe paei persi taksidi stin Kouva me kapoia paidia kai katopin sinennoisewn tha mporei kaneis ap tou xronou na pigainei Erasmus kai stin Havana! τρέλα!

 
At 10/08/2005, Blogger evee said...

mara, καλή χρυσή είσαι, αλλά το κουμπαριλίκι ξέχνα το. Δεν μου αρέσει ο γαμβρός! lololol!!!

Για το ταξίδι, άλλη κουβέντα.

Τι έγινε ρε παιδιά? Εγώ νόμιζα πως το erasmus είναι ευρωπαικό πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτητών... Η Φωτίου ξε-ερωτεύτηκε το Delft και το έχει ρίξει στα υπερατλαντικά αμόρε? Ήταν φανατική του TU Delft βλέπεις. Έχω πολλές εμπειρίες από το erasmus, εξαρτάται τι θέλεις για να σου πω τι γνώμη μου. Πάντως, όπου και να πας καλά είναι αν είσαι στο κατάλληλο mood. Είναι γεγονός. Εγώ είχα περάσει όλα τα μαθήματα όταν πήγα, έμενε μόνο διπλωματική και διάλεξη και ήθελα ένα τρίμηνο που να μου ανοίξουν λίγο τα μάτια βρε παιδί μου. Ν αη βλέπω πράγματα μόνο σε βιβλία. Ήθελα να πάω σε μια χώρα με ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική, με εντελώς άλλη κουλτόυρα από τη μεσογειακή, από την οποία να μπορώ να πηγαίνω εύκολα παντού. Ετσι από την Ολλανδία πήγα και Βερολίνο και Παρίσι και Λονδίνο. Και φυσικά γύρισα όλες τις Κάτω Χώρες. Στην ουσία καθε μέρα ήμουν πάνω στο ποδήλατό μου ή στο τρένο. Πήγαινα και στη σχολή αλλά πιο χαλαρά, δηλώνω ευθαρσώς. :Ρ

 
At 10/10/2005, Blogger Mara_P said...

Αυτο! Ακριβως αυτο επιδιωκω και εγω : να εχω ξεμπερδεψει με τα μαθηματα (μεχρι στιγμης ευτυχως κανενα χρεος!) και να παω χαλαρα να οργωσω την Ευρωπη με τρενα (αυτο το Interrail γμτ ακομα δεν το εχω καταφερει!), λεωφορεια, οτοστοπ κτλ και να δω εκ των εσω τι γινεται εξω! Και δεν αναφερομαι μονο στην αρχιτεκτονικη αλλα και στη ζωη και στη νοοτροπια γενικοτερα, ενω παραλληλα κανω και την ερευνα για τη διαλεξη. Και αυτο που μου μενει ειναι να επιλεξω ορμητηριο! Να σε ρωτησω κατι : στην Ολλανδια με αγγλικα και γερμανικα τα βγαζει κανεις περα ανετα?Το καταστημα διαθετει και γαλλικα αλλα φανταζομαι εκει δεν παιζει...

 
At 10/10/2005, Blogger evee said...

lolol, mara μου θύμησες το άλλο που ξέχασα για την Ολλανδία. Όλοι οι Ολλανδοί, νέοι και παππούδες στη λαική, μιλάνε εκτός από τη μητρική τους δυο με τρεις ξένες γλώσσες ΑΨΟΓΑ! Αγγλικά, γερμανικά και γαλλικά στάνταρ. Όταν λέμε κανένα πρόβλημα, λέμε κανένα πρόβλημα!!!

 

Post a Comment

<< Home