Wednesday, May 16, 2007

περί κριτικής και ανωνυμίας

α.μετά το sabotage του blogger στις φωτογραφίες δυο προηγούμενων posts (εδώ και εδώ, αποκατεστημένα και αβλαβή)

β. μετά τη trollίζουσα επίθεση στα posts περί του project μας για το νέο δημαρχείο Ιωαννίων που πέτυχαν την θεαματική άνοδο της επισκεψιμότητας του παρόντος blog τις ημέρες πριν την έκθεση των θεμάτων στο Πνευματικό Κέντρο των Ιωαννίνων (τι νέο μας φέρνεις ωρέ κλεφτόπουλο?)

γ. και μετά την επίσκεψη στα εγκαίνια της έκθεσης όλων των projects στα Γιάννενα

σκέφτομαι σοβαρά αν ήταν σοφη επιλογή να μιλάω επώνυμα στο παρόν blog.

Kαι αυτό διότι θεωρώ ότι για να γίνει μια κουβέντα σοβαρή περί αρχιτεκτονικής (η σοβαρότις είναι το middle name μου, παρόλα τα κοκορόφτερα που αρέσκομαι να τοποθετώ επί της κεφαλής) πρέπει να μη φοβάται κανείς ότι αν μιλήσει θα θίξει κάποιον συνάδελφό του. Αλλιώς κριτική δεν υπάρχει, παρά μόνο γλύψιμο και στασιμότητα. Από την άλλη υπάρχει ένα θέμα τακτ. Όλοι σε κάποια στιγμή μπορεί να έχουν δώσει κάτι μέτριο ή χάλια. Και όλοι γνωρίζουν ότι η αρχιτεκτονική δεν είναι μαθηματικά ή φυσική για να έχει πανθομολογουμένως κοινές αξίες. Ο αντίλογος είναι ότι στο blog (μου) όλοι έχουν δικαίωμα σχολιασμού εφόσον μιλάνε επώνυμα και δεν είναι κακόβουλοι.

Τεσπά, επειδή η σοβαρότις είναι το middle name μου, όμως το υπόλοιπο είναι η λατρεία του ελαφρού, υποθέτω ότι (κατά το σύνηθες) θα αδιαφορήσω για το ανωτέρω δίλημμα προσφεύγοντας σε μια τρίτη λύση που να με αφήνει ικανοποιημένη (και με το παραπάνω βεβαίως βεβαίως) χωρίς να πέφτει σε καμμία λούμπα από τις προηγούμενες. Ή έστω θα το αποπειραθώ.

Προσεχώς λοιπόν, προσεχώς.

Labels: ,

|

14 Comments:

At 5/16/2007, Blogger Oneiros said...

Μ' απασχολεί κι εμένα αυτό το δίλημμα συχνά, Εύη. Στη δική σου περίπτωση, θα ήταν δύσκολο για έναν νέο επισκέπτη στο blog σου να σε ταυτοποιήσει. Πάντως, εγώ προτείνω πλήρη επωνυμία και μη μασάς, και για τους λόγους που αναφέρεις αλλά και γιατί είσαι ..παλιά καραβάνα στην ελληνική μπλογκόσφαιρα (older than me, at any rate) και θα 'ταν ανώφελο να κρύβεσαι.

PS: Don't let them get you down.

 
At 5/16/2007, Blogger evee said...

βασικά δεν μου πάει να κρύβομαι διότι
α. βασικά δεν πάει με το χαρακτήρα που'χω
β. και δευτερευόντως διότι δεν θεωρώ ότι ταιριάζει με το blog αυτό και όσα θέλω να γράφω

όσο για το ps, μην κουράζεις τζάμπα τα δάχτυλά σου, δεν παίζει

για όλα υπάρχουν τρόποι να γίνουν ;)

 
At 5/16/2007, Blogger Sofia said...

Δεν υπάρχει κανένα δίλλημα. Η επωνυμία μας εκθέτει σε κακόβουλες κινήσεις μεν αλλά μας επιτρέπει να λειτουργούμε σύμφωνα με τη δική μας ηθική - χωρίς να κρυβόμαστε. Και σίγουρα σκεπτόμενοι αυτά που γράφουμε γιατί από κάτω φιγουράρει το όνομα μας.

Το έχουμε ξανασυζητήσει μου φαίνεται Εύη αλλά εγώ εκτιμώ την επωνυμία σου. Κάνει τα πράγματα πραγματικά, ειλικρινή και πιο πολύτιμα.

 
At 5/16/2007, Blogger evee said...

έτσι νομίζω και εγώ Sofia

μα και να μη έδινα δεκάρα για όλα αυτά, λόγω ιδιοσυγκρασίας, δεν μπορώ να γράφω αλλιώς

Τουτέστιν αυτό εκτιμώ και εγώ σε άλλους, μου πάει, το έχω υιοθετήσει και πλέον είμαι έτσι.

τελεία και παύλα

 
At 5/16/2007, Blogger marl(t) said...

σώπα καλέ! Εδώ εγώ σκέφτομαι να αρχίσω να υπογράφω με το όνομά μου. Στην αρχή νόμιζα πως ήταν μέρος του παιχνιδιού να έχουμε ψευδώνυμα μα τώρα πια το κακό με τον καθένα που το βλέπει σαν τρόπο να κρύβει τα συμπλέγματά του και να κράζει τους άλλους το ξανασκέφτομαι...Μα από τη στιγμή δεν έχω πρόβλημα να την αποκαλύψω την πραγματική μου ταυτότητα οπότε είναι σχεδόν το ίδιο. Ή μήπως είμαι πολύ καλόβουλη; Ή αφελής; Τέλος πάντων, τι έγινε τελικά στην έκθεση - που είναι και το πιο ενδιαφέρον...

 
At 5/16/2007, Blogger am i ev? said...

evee,
lypamai poly pou sou tsalakwsa ton egwismo!
opws tha prosexes den eixa diathesh na synexisw to "sabotarisma"
alla opws blepw to thema "pairnei diastaseis" :)
an tha eprepe (argoporhmena) na apanthsw sthn apanthsh soy
sto prwto mou post,tha elega apla oti,nai,perimena mia "diplwmatikh"apanthsh
apo sena,me to bla bla ta kataferneis kala,den yparxei amfibolia se ayto,
alla bebaia tha geliesai an nomizeis oti me ephses oti to project "sou" exei
sxesh me zaha h libe!
den sou aresei na fimwneis alla to eixes kanei prin apo 1 lepto diagrafwntas
to post mou KAI FYSIKA THN FOTO MOU ! why ? :)
giati den afhses ton kosmo na dei to fws to alhthino ?
giati den thn xananebazeis na thn sxoliasoun kai oi ypoloipoi ?
afou entelei esy exeis epirroes apo zaha , rem ...whatever , den prepei na se anhsyxei kati!
(kai meta erxesai kai mas les oti "egw klebw asystola", rixnwntas staxth dexia kai aristera ... ts ts ts ...)

gia na mhn ksexasw kai ta sxolia toy styl "axizame thn prwtia,perasame sthn
katataxh polla megala gnwsta onomata" ktl
poia eisai ? ti exeis katafereis ? TI EXEIS XTISEI ?
(trizoun ta kokkala toy Ari,Takh,Kyriako,Dhmhrth ktl ....)

egw apla sou edwsa ena filiko xastoukaki gia na katebeis apo to kalami sou
kai profanws esy den to katalabes h ekanes pws den to katalabes !

a!kai to allo to kainourgio "emeis milame sobara gia arxitektonikh edw kai kanoume kritikh ktl"
kai ayto asteio mou fainetai,to blog sou tha xarakthrizotan "blog cosmopolitan" para arxitektonikhs

as einai,we live in a free country afterall :) o kathenas kanei tis epiloges toy , apla den einai
idiaitera efxaristo na ypotimas thn nohmosynh twn anagnwstwn sou ! sebasou ton eayto sou toulaxiston!

a bientot
evil

ps1: profanws kai perimenw oti tha diagrafei kai to parapanw post !

ps2: exe kata nou oti stis meres mas pia, h diafhmish einai to A k to W ! den paizei rolo an einai
"arnhtikh" h "thetikh" diafhmish ! arkei na syzhtiesai ! pou xereis , isws ayrio bgeis kai sta
kanalia gia dhlwseis,oti kai kala sou bebhlwnoun to blog anwnymoi,oti esy axizeis, isws ftaseis mexri kai sthn
tatiana pou xereis ?

ps3:epeidh opws eipa , den xereis kai den exeis dei tipota ston xoro thn arxitektonikhs , tha deis oti tha
erthei kai h wra pou tha emfanistoun xeirotera ebodia h kakoprwereta atoma !(eyxomai na mh symbei bebaia)
egw eimai ena aplos perastikos anwnymos "saboter" tipota parapanw!

ps4: mhn perimeneis se allo mou post

 
At 5/17/2007, Blogger evee said...

δεν θα σε σβήσω! ΧΟ! ΧΟ! ΧΟ!

πως σε λένε είπαμε?

και τώρα η ώρα της Τατιάνας:

lypamai poly pou sou tsalakwsa ton egwismo!-> δεν έχεις πολύ καιρό στο internet, no? πήγαινε δεξιά στο link datascape: ΠΕΡΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ
αν δεν έχεις χρόνο, απλά email me ;)

sto prwto mou post-> χάρην ακριβείας, λέγεται comment

Τσάμπα φρικάρεις. Δεν είπα πως έχω σχέση με Libeskind και Ζaha. Δεν το θέλω άλλωστε. Τα άλλα θα κριθούν σε λίγα χρόνια. Για την πρόταση που μου έστειλες έγραψα. Και τις τεθλασμένες γραμμές της. Που δεν αποτελούν καινοτομία. Pardon me δλδ, αλλά να μη κοροιδευόμαστε και μεταξύ μας. Εγώ πανηγυρίζω για μια εξαιρετική διάκριση, για ένα θέμα που δουλεύτηκε για 4 μήνες από 2 άτομα βασικά, που μόλις το έπιασαν δεν ήξεραν καν τη νομοθεσία (ΓΟΚ για τους γνώστες). Ούτε είχαν ξανακάνει τίποτα μετά τη σχολή.

Επειδή ανυσυχείς για την παρθενογένεση όμως, και φαίνεσαι να ξέρεις, δεν θα σου έχει ξεφύγει ότι πρόταση από μέλη της ομάδας που ασχολήθηκε με το θέμα του δημαρχείου Μεσολογγίου μου έγραψες στο πρώτο comment σου (γράψε όνομα και σε δημοσιεύω, το έχω σώσει όπως προείπα), στο διαγωνισμό του δημαρχείου Ιωαννίνων, πήρε επίσης έπαινο και όχι βραβείο, γιατί λέει θύμιζε πολύ το δημαρχείο της Λιβαδειάς, του πολυαγαπημένου μου καθηγητή κ.Μπίρη. Και εγώ δεν τα λέω αυτά καθότι άσχετη όπως λες, μα κριτής που μας πληροφόρησε για τα backstage. Να μου πεις, τι μας νοιάζει ο καθένας? Σωστά, θα σκεφτείς, εξάλλου για το δικό μας θέμα μιλάμε εδώ και όχι για μια καλοδουλεμένη (μα άλλη) πρόταση. Τι να πεις. Άβυσσος η ψυχή των κριτών.

Όσο για την πρωτιά, ποτέ δεν είπα πως την αξίζαμε. Ακόμη δεν ξέρω. Να πω την αλήθεια, από τα βραβεία, που θα ανεβάσω as soon as possible, εμένα μου άρεσε μάλλον το δεύτερο βραβείο. Και λέω "μάλλον" γιατί δεν είδα όλα τα σχέδια. Αυτό δεν μου απαγορεύει να πανηγυρίσω την εξαιρετική νίκη μας, αφού ήταν το πρώτο θέμα που έκανα μετά τη σχολή και κάτω από αντίξοες συνθήκες. Και όσο διαβάζω το comment σου, πέφτω μέσα.

ps 1: φυσικά και δεν είναι blog αρχιτεκτονικής!!!!πτου κακά!

ps2: στην tv έχω βγει για αρχιτεκτονική μου δις. Όταν βγω και στην Τάτη, θα είναι το αποκορύφωμα. Αν δεν με βγάλει, θα την αγοράσω. Απλά τα πράγματα.:Ρ

ps3: Ο καθένας έχει μια εμπειρία. προσωπικά, σε 2 χρόνια μετά τις σπουδές, έχω διακριθεί σε 2 πανελλήνιους διαγωνισμούς, έχω χτίσει και 2 κατοικίες και μια πλατεία και όλα αυτά δουλεύοντας παράλληλα. Από concept και ΓΟΚ μέχρι υπεύθυνη μελέτης εφαρμογής σε μεγάλα δημόσια κτίρια του τύπου β' κτίριο Μεγάρου Μουσικής θεσσαλονίκης. Από την κούραση και μόνο νομίζω δεν είναι σύνηθες. Sorry θίγω τον εγωισμό σου, δεν είναι αυτή η πρόθεσή μου. Εσύ όμως, που μιλάς χωρίς σαφή στοιχεία ποιός είσαι? Και προς τι ο κλασσικός patronising λόγος των 50something αρχιτεκτόνων?

Επειδή τα έχω παίξει από την πολύ δουλειά: rem, εσύ είσαι? Σ'αγαπώ πολύ!

 
At 5/17/2007, Blogger marl(t) said...

Rem, αν είσαι όντως εσύ θέλω να ξέρεις πως κι εγώ σ' αγαπώ!

 
At 5/17/2007, Blogger kat.@ said...

@am i ev?
έχω να σου στειλω κάτι που ίσως σε ενδιαφέρει, αν θέλεις, εγώ είμαι η kat.papaki@gmail.com, μιλαμε για επωνυμία, Διακριτικότης και εχεμύθια. Άντιθετα με όλους τους άλλους, εγώ πιστεύω ποως ο καθένας έχει το δικαίωμα να διατηρει τη ανωνυμία του, εκτείθεται στην κριτική ούτως ή άλλως.

Όσο για τα σχόλια, το πρώτο το θεωρώ εμπαθές, αυτό σχόλιο, πραγματικά δεν καταλαβαίνω τι ρόλο βαράει. Σε τι αποσκοπεί αυτή η ηθικοπλασία και η προστατευτική στάση "... εσύ δεν ξέρεις κλπ..."

Με δυο λόγια ας κατεβαίνεις κι εσύ από το καλάμι σιγά, σιγά.

 
At 5/17/2007, Blogger evee said...

τέλος πάντων

ας μην φαγωνόμαστε με όλα αυτά

μιζεριάζω

δεν έπρεπε να είχα συνεχίσει μια κακιασμένη κουβέντα

am i ev? είχες δίκιο

έπρεπε να είχα σβήσει το σχόλιό σου όπως το συνηθίζω σε τέτοιες περιστάσεις, να μη σε αφήσω να ξεμπροστιαστείς μόνος σου και να μην είχα απαντήσει

Μα ετούτη η μάταιη διένεξη με κούρασε.

Για αυτό ας το πιάσουμε αλλιώς

ας μιλήσουμε για αρχιτεκτονική που και οι 2 -υποθέτω ότι- αγαπάμε

από αυτό έχουμε να κερδίσουμε όλοι άλλωστε

 
At 5/17/2007, Blogger Stavros Martinos said...

Τον άνθρωπο τον μαθαίνεις όταν τον δεις:
α. Σε μεγάλο θυμό
β. Σε μεγάλο πανικό
γ. Σε μεγάλη στενοχώρια

και ειδικά για το internet
δ. Όταν έχει κάποιου είδους εξουσία
ε. Όταν είναι αόρατος.

Γενικά είμαι υπερ της επωνυμίας στο internet όταν γίνεται κάποιου είδους κριτική σε πρόσωπα, αυτή επιβάλλει από μόνη της ένα μέτρο που από τη φύση του μέσου και μόνο (βλ. περιπτώσεις δ και ε) πολύ συχνά χάνεται.
Δεν νομίζω ότι το αποτέλεσμα μιας κριτικής που γίνεται ανώνυμα είναι πιο ειλικρινές ή πιο εύστοχο επειδή μοιάζει πιο αδιαμεσολάβητο - είναι εντελώς διαμεσολαβημένο, από οτιδήποτε ένας κανονικός άνθρωπος θα ντρεπόταν να βγάλει έξω δημόσια.

Γενική συμβουλή από πρώην admin με 900 εγγεγραμμένα μέλη από όλο τον κόσμο και 30 άτομα online οποιαδήποτε ώρα της ημέρας:
Μην παλεύεις με τα γουρούνια. Και οι δύο θα κυλιστείτε στη λάσπη, μόνο που το γουρόυνι θα το ευχαριστιέται.

Τα τρολ δεν μου είναι το πιο απεχθές είδος - απεναντίας μερικές φορές είναι από διασκεδαστικά έως διαφωτιστικά. Μόνο να μην παίρνουμε τα πράγματα πιο κατάκαρδα απ' όσο τους αξίζει στην πραγματικότητα.

 
At 5/17/2007, Blogger evee said...

ωραίο sum up!

γιατί δεν κάνεις ένα postάκι the_real_martinos με τα όσα σου έμαθε η μοίρα από το admin? προτείνω και τίτλο: "οι 900"

το μοναδικό καλό στο ότι γράφεις σπάνια (ακόμη και τώρα που ξεμπερδέψαμε με τη μαμά πατρίδα) είναι ότι τα trolls δυσκολεύονται να σε ξετρυπώσουν

δέχεσai request?

π.χ. ποιό είναι το πιο απεχθές σου είδος?
και ποιο το ποιο αγαπημένο?

ως αναγνώστης και ως x-admin

ps: πλάκα πλάκα η ερώτηση απευθύνεται σε όλους, όχι μόνο στον the_r_m

 
At 5/18/2007, Blogger Stavros Martinos said...

Ο λόγος που γράφω σπάνια είναι ότι δεν θεωρώ πως πρέπει να οφείλω σε κανέναν να τον ψυχαγωγώ σε τακτική βάση, και αυτό αν θέλεις είναι και το σπουδαιότερο κέρδος που είχα από την εμπειρία μου στο board. Οπότε μάλλον απάντησα στο πρώτο σκέλος:)

Για το δεύτερο: τα είδη που συναντάς στο internet είναι σχεδόν τυποποιημένα, και έχουν τυποποιηθεί πολύ πριν ανακαλυφθεί το internet - να μην πω μερικές χιλιάδες χρόνια πριν. Απλά, είχα πάντα ιδιαίτερη αδυναμία στις περσόνες. Υπάρχουν trolls που μπορούν να σε κάνουν να βάλεις τα κλάματα από τα γέλια. Αντιπαθούσα κάπως τους υπερδραστήριους posters, επειδή συνήθως παίρνουν αυτό που κάνουν πολύ στα σοβαρά (και τους εαυτού τους ακόμα περισσότερο), αλλά από την άλλη χωρίς αυτούς δεν γίνεται τίποτα.
Προτιμάω να βλέπω τον κόσμο από κοντά...
(και δεν μπορείς να φανταστείς σε πόσα μέρη του κόσμου έχω καβατζωθεί έτσι :D )

 
At 5/18/2007, Blogger evee said...

κάτι έχω υπόψην μου
;)

 

Post a Comment

<< Home