μεγάλο χιτάκι
ανάμεσα στους αρχιτέκτονες τον τελευταίο καιρό
-πρέπει να μου έχει έρθει με email τουλάχιστον 4 φορές-
εν συντομία:
Ποιοι είναι οι Έλληνες αρχιτέκτονες που σημάδεψαν τον 20ο αιώνα; Μας
αφορούν σήμερα και γιατί; Ποια ήταν η σχέση τους με τα νέα φαινόμενα της
μεγαλούπολης, τις αντιστάσεις και τις συναρμογές, τις συγκρούσεις και τις
ουτοπίες, τον πολιτισμό και τις αντιφάσεις της εποχής τους; Ερωτήματα σαν
κι αυτά διατρέχουν τα έξη πρώτα επεισόδια της νέας σειράς τηλεοπτικών
ντοκιμαντέρ που παρουσιάζει η ΕΡΤ απο την Πέμπτη 02 Μαρτίου και κάθε Πέμπτη
στις 19:30 με το γενικό τίτλο «ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ.».
Πίσω από όλα αυτά μάλλον είναι ο "Επιμέλεια Σειράς - Επιστημονικός Σύμβουλος(και γνωστός σε πολλούς από το free press των Αθηνών και περιχώρων): ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΙΡΤΖΙΛΑΚΗΣ"
Για να δούμε τι θα δούμε λοιπόν. Περιμένουμε με αγωνία.
Labels: architecture
7 Comments:
Αν κρίνω από το α' επεισόδιο με την παρουσίαση του μακαρίτη Πάτροκλου Καραντινού, μάλλον για αδαείς προορίζεται η σειρά. Ανακρίβειες, παραλήψεις, προβολή του παραγωγού (?) και κάποιου συνομιλητή του -δεν αναφέρθηκε το όνομα του κυρίου που "έκλεψε την παράσταση" στη μεγαλύτερη διάρκεια της εκπομπής. Προχειροδουλειά, αν εξαιρέσουμε το φιλμάκι από το αρχείο του αλλοδαπού.
Απογοητεύτηκα, αλλά θα δω και τα υπόλοιπα χιτς, να μάθω τεσπα πώς αντιλαμβάνεται ο "απλός λαός" τα πράγματα...
Καλή μας θέαση:-)
..η AGB τι θα γράψει; έχει ματς την Πέμπτη;..
Να σου πω την αλήθεια Ροδιά, πολύ χαίρομαι για αυτά που γράφεις στο σχόλιό σου. Όχι για τις ανακρίβειες και τις παραλήψεις (εκτός αν μιλάμε για χοντράδες). Μα για αυτό το "μάλλον για αδαείς προορίζεται η σειρά". Αν είναι όντως για αδαείς και παρουσιασμένη με κατανοητό και ενδιαφέροντα τρόπο μου είμαι πολύ χαρούμενη. Η μόνιμη επωδός δεν είναι ότι κανείς δεν έχει στοιχειώδη παιδεία πάνω στο θέμα? Γιατί λοιπόν να θέλουμε μια σειρά προορισμένη μόνο για το σινάφι?
Δεν ήταν εκλαϊκευμένη, το αντίθετο μάλιστα! Η κατακλείδα μου είναι μάλλον ειρωνική.. και μετά παραπονιέμαι γιατί παρεξηγούνται συχνά όσα γράφω..:-(
Πράγματα δοσμένα με τρόπο σχεδόν ακατάληπτο και απόμακρο, εκτός από τη συζήτηση με το γιο του και την βοηθό του, την Ξανθίππη Χόϊπελ, που και αυτοί μίλησαν λίγο.
Τι θα προτιμούσα;
Συζητήσεις με μαθητές ή/και άλλους ανθρώπους που τον γνώρισαν από κοντά, γνώριζαν 'παραξενιές' του, τρόπο εργασίας, πράγματα χαριτωμένα που δίνουν μια εικόνα ολόκληρη. Ελπιζω να είναι η αυριανή εκπομπή καλύτερη!:-) να παρουσιάσει ανθρώπινα τους δημιουργούς και όχι ως απόμακρους εστέτ.
Δεν ξέρω αν είδες το βίντεο και τι γνώμη έχεις. Αυτό που γράφεις, με βρίσκει γενικά σύμφωνη.:-)
Δεν είδα την εκπομπή δυστυχώς. Δουλεύω εκείνη την ώρα. :(
Μου έκανε εντύπωση όταν διάβασα αυτά που έλεγες στο πρώτο σου comment, γιατί τον Τζιρτζιλάκη, όπου και να τον έχω ακούσει τον βρίσκω κάθε άλλο παρά επικοινωνιακό. Μιλάει με την κλασσική επιτηδευμένη γλώσσα του διανοούμενου που απευθύνεται στους ολίγους ομοίους του. Στην αρχή τον άκουγα με ενδιαφέρον... τώρα απλά χασμουριέμαι και να έχω κέφια προσπαθώ να βρω τι θέλει να πει ο ποιητής. Είμαι οπαδός της άποψης ότι όποιος έχει κάτι να πει και κατέχει το θέμα του, μπορεί να το πει απλά. Και κατανοητά για όλους.
Η σημερινή εκπομπή ήταν ενδιαφέρουσα (για μένα) επειδή παρουσίασε τον Κλέωνα Κραντονέλλη για τον οποίο δε γνώριζα και πολλά πράγματα, εκτός από το κτίριο της ΔΕΗ στο κέντρο της Αθήνας. Οχι πως έμαθα πολλά περισσότερα, αλλά οι ομιλητές (η γυναίκα του και ο αρχ/τονας Δ. Φιλιππίδης) ήταν κατατοπιστικοί, απλοί και σαφείς. Μια ανθρώπινη παρουσίαση του έργου και του ανθρώπου, μαζί με κάποιες εξηγήσεις για τα 'πιστεύω' του αρχιτέκτονα.
Ωραία, καλό αυτό.
Ανυπομονώ για την εκπομπή του Ζενέτου, που όπως έγραψα και στο τελευταίο post συνοδεύεται από περγαμηνές. Όχι ότι αυτό λέει και τίποτα δηλαδή. Εξάλλου ο Ζενέτος λόγω προσωπικής μυθολογίας είναι θέμα επιρρεπές στη μπαρουφολογία. Είναι και "Ο" Ζενέτος... :Ρ
Εχασα το Ζενέτο.. ασυγχώρητη!:-(
(ανωτέρα βία)
Ελπίζω να το δω σε επανάληψη...
Τον γνώριζα, μια φίλη δούλευε στο γραφείο του, και επρόκειτο στ' αλήθεια για μυθική προσωπικότητα -πιστεύω- για τούτο και κατατρεγμένη.
Post a Comment
<< Home