Friday, December 15, 2006

Πελαργός vs Πινόκιο : 0-1

Εκείνο που μου τη δίνει περισσότερο που έκλεισε το ΗΑΒΙΤΑΤ είναι ότι είχα βρει το ένα και μοναδικό τραπέζι που χώραγε τέλεια στο σπίτι μου και δεν μπορώ να το πάρω! Ο πελαργός (stow λέγεται το τραπέζι κανονικά, which means στοιβάζω αλλά εγώ το ονομάζω stork γιατί μου θυμίζει πελαργό) που εικονίζεται παρακάτω, είναι

Image Hosted by ImageShack.us
Πελαργός

κλάσεις πιο φίνο (ωραιότερο σχέδιο, πιο λεπτοκαμωμένο, με επένδυση δρυός), από το αντίστοιχο του ΙΚΕΑ (μασίφ σημύδα, χοντρές επιφάνειες, σχέδιο αλά μικρό σπίτι στο λιβάδι, οι σανίδες να φαίνονται στην επιφάνεια). Μπροστά στον πελαργό το δεύτερο θυμίζει έργο του Τζεπέτο για τον Πινόκιο!

Image Hosted by ImageShack.us
Πινόκιο

Θα το παρήγγελνα αλλά φοβάμαι ότι και θα μου στοιχίσει ο κούκος αηδόνι και ο ξυλουργός θα το φέρει σε 6 μήνες! Έτσι και δεν βρω κάτι αντίστοιχα έξυπνο με βλέπω ή να το παραγγέλνω απ'έξω, ή να τρώω στο πάτωμα. Pas mal, pas mal.

|

7 Comments:

At 12/15/2006, Blogger nikpolyzos said...

χμμμ...για να εμβαθυνουμε λιγο σ αυτη την διαμαχη μεταξυ του "πελαργου" και του υποτιθεμενου "πινοκιο"..! Εξ' αρχης δηλωνω υποστηρικτης των επιπλων του ΙΚΕΑ μιας και η ολη τους αισθητικη εχει προκυψει απο τον θαυμαστο Al. Aalto! Τραπεζι "πινοκιο": 1.Σταθερη κατασκευη, 2. Λειτουργικοτατα "ακουμπιστιρια" για τα ποδια, σε ενδιαφερουσα στρεψη απο το κεντρο προς τα πλαγια
3.Εμφανης σκελετος στηριξης μεσαιου σκελους και γενικα σχεδιασμος αλά "form follows consrtuction". 4.Εμφανη τα 3 συρταρακια εναντι ενα του "πελαργου". 5. ΙΚΕΑ, ποιο φιλικο προς την τσεπη του λαου.
Τραπεζι "Πελαργος: Το ακριβως αντιθετο απο τον "πινοκιο"

Ψηφιζω "πινοκιο" -διχως 2η σκεψη- στην εντονα ειλικρινη κ μοντερνα αναφορα του!!!
Καλος ο πελαργος...αλλα λιγακι ανελικρινης!......

 
At 12/15/2006, Blogger evee said...

nik polyzos θα το ρίξω στο αστείο διότι και εγώ πέρασα από τις τύψεις "γιατί μ'αρέσει αυτό καλύτερα αφού το άλλο είναι πιο ειλικρινές?"

α. κατ'αρχήν η αισθητική των επίπλων του IKEA έχει προκύψει από τον Αalto στο βαθμό που ο Αalto έχει στιγματίσει το σκανδιναβικό design. Yπάρχουν ΠΑΡΑ πολλές εξαιρέσεις σε αυτή τη θεωρία αν κάνει κάποιος μια βόλτα στο ΙΚΕΑ. Aκόμη όμως και αν δεχθώ ότι η αισθητική των επίπλων του IKEA έχει προκύψει από τον Αalto, λίγο πιο πίσω νομίζω ότι έχει προκύψει από των γνωστό σουηδό τσιφούτη που έψαξε τρόπους να πληρώνει λιγότερο τα έπιπλα που αγοράζει. Oτι σε αυτό βοήθαγε το concept του Αalto νομίζω ότι του έκατσε κουτί.

β. το ίδιο concept με τα πόδια ακουμπιστήρια παίζει και στου HABITAΤ και νομίζω ότι είναι εμφανής η κονστρουκτιβιστική διάθεση του σχεδιαστή. λιγότερο από του ΙΚΕΑ αλλά δεν κρύβεται.

γ. Του ΗΑΒΙΤΑΤ δεν έχει καν συρταράκια μα εγώ δεν θέλω να εχει συρταράκια διότι δεν θέλω να φαίνεται ότι είναι τραπέζι. Θα το έχω στο σαλόνι μου (ενιαίος χώρος του διαμέρισμά μου να σημειώσω) και θα ανοίγω όταν το χρειαστώ. Άσε που στο σπίτι μου υπάρχει δρυς ήδη. Δεν θα ήθελα να το φορτώσω με πολλές διαφορετικές ματιέρες. Οκ, δεν το ήξερες αυτό, αλλά το λέω τώρα.

δ. ναι, το ΙΚΕΑ είναι πολύ πιο φιλικό προς την τσέπη του λαού και πάλι καλά γιατί εχει σώσει κόσμο και μέσα στον κόσμο βάζω και εμενα προφανώς. Ευτυχώς που υπάρχει και πραγματικά το ΗΑΒΙΤΑΤ την είχε καραδεί τελευταία διότι η σχέση ποιότητας και τιμής ήταν γάμησέ τα. Μα έλα πέσ'μου για φιλική τιμή όταν για να συναρμολογήσω μια συρταριέρα μου έπεσαν τα χέρια και η μέση να τη φέρω στο σπίτι, μια από τα ίδια για να τη βιδώσω (ο καρπός μου πόναγε για 2 μέρες), άσε το χρόνο που έφαγα. Το τι κατάρα έριξα στον σουηδό δεν λέγεται... Το κρεβάτι τα ίδια αλλά τεσπά είναι και μεγαλύτερο έβαλα και μου το φέρανε και το συναρμολόγησα μετά με κόπο διότι ένα βιδάκι αρνιόντουσαν να βιδώσουν ορθώς και τα υπόλοιπα πρέπει αν βιδωθούνε "στον αέρα" (μα δεν υπήρχε άλλος τρόπος? αν είναι δυνατόν!). Μερικά πράγματα θέλω να τα πληρώνω κάτι παραπάνω και να μην κάνω τίποτα άλλο από το να τα βάζω στη θέση τους.

Τεσπά, τελευταία περνάω μια φάση που προσπαθώ να μην έχω τύψεις αν μου αρέσει κάτι (ή μου πάει καλύτερα στο χώρο μου στην τελική) που δεν είναι "εντελώς σωστά αρχιτεκτονικά speaking" οπότε pardon me αν δεν συγκινούμαι με την ειλικρίνεια στο σχεδιασμό. Μου αρέσει ο μοντερνισμός πολύ, μα δεν θα "στραβώσω" τις ανάγκες μου αν δεν μου τις καλύπτει. Στο κάτω κάτω κάθε σχέδιο έχει ένα target. Και αυτό μπορεί να μην είναι κοινό.

 
At 12/15/2006, Blogger nikpolyzos said...

Σιγουρα ολα αυτα που ειπα-με ειναι κατι μεταξυ σοβαρου και αστειου...και σιγουρα σε τετοιου ειδους χρηστικα αντικειμενα για το σπιτι, ειναι ιδιαιτερα υπερβολικη η αναλυση τους περι αρχιτ. ειλικρινειας ή οχι...και σιγουρα το target και η προθεση καθε στιγμη θα παιξουν το ρολο τους (εγω νομισα ας πουμε οτι το θες για την κουζινα το τραπεζι αυτο. Το θεμα ειναι οτι οπως ειπες το Habitat την ειχε καραδει και οι τιμες του ητανε λιγο οτι να ναι(οχι πως δεν εχει καλα πραματα)!Επιπλεον συμφωνω οτι καποια πραματα θες και τα αξιζει ο καθενας να ειναι αυτα που ειναι και να χουν οσο εχουν!...Τεσπα...εχω τερματησει για σημερα...καλο βραδυ...και καλη επιλογη...μιλαμε...

 
At 12/16/2006, Blogger evee said...

ναι, λογικό

cheers nikpolyzos!
;)

 
At 12/17/2006, Blogger marl(t) said...

καλά, διάβαζα σήμερα στο Βήμα πως τα προϊόντα του Habitat τα πουλούσαν στην Ελλάδα με καπέλο 30% λόγω franchising. Φυσικό ήταν να κλείσουν μιας και η ποιότητα δεν ήταν ανάλογη της οικονομικής διαφοράς με το Ikea. Σκέψου ότι ανήκουν πλέον στον ίδιο όμιλο, η σουηδική οικογένεια που έχει την Ikea αγόρασε τη Habitat από τον Conran. Οπότε τόσο καιρό πουλούσαν τι; Λουστραρισμένο Ikea σε τιμές παρολίγον BoConcept; Παρεπιπτόντως πήγα χτες να πάρω μια εφημεριδοθήκη από αυτό το τελευταίο και μου είπαν πως ο χρόνος παραγγελίας-παραλαβής είναι 45 μέρες! 45 μέρες για μια ξύλινη εφημεριδοθήκη επειδή έρχεται κατευθείαν από τη Δανία. Ήθελα να ήξερα τη στιγμή της παραγγελίας θα κοβόταν το δέντρο;

 
At 12/17/2006, Blogger evee said...

άντε ρε! τους αγόρασε το ΙΚΕΑ?

καλό!

ελπίζω τότε να ξανανοίξουν με πιο σοβαρή τακτική

εγώ πάλι, που είχα πάει να πάρω το περίφημο τραπεζάκι αρχές Νοέμβρη και μου λένε ότι θα το παραγγείλουν και θα έρθει μετά το Γενάρη αλλά και πάλι δεν είναι σίγουροι!!! Έμεινα κάγκελο όπως φανταζεσαι και απάντησα στον πωλητή ότι τότε συμφέρει να πάω να πάρω ένα αυτοκίνητο που παραδίδεται πιο γρήγορα και θα τρώω εκεί μέσα!
αν είναι ποτέ δυνατόν

έφυγα όπως μπήκα και είπα ότι θα ξαναπέρναγα στο μέλλον.ίσως. Δεν χρειάστηκε.

 
At 1/04/2007, Blogger tks said...

χαλο χαλο και ως καποιος που προσφατα έκανε την ίδια βόλτα και την ίδια διαδικασια έχω να δηλώσω τα εξής:

1. το ικεα δεν αγόρασε το habitat το habitat ήταν της ίδιας οικογένειας με του ικεα εξ αρχής. (αν δεν κάνω λάθος)
2.οκ ωραίο design καταρχάς το habitat, εμφανώς καλύτερη ποιοτητα υλικών από το ικεα αλλά σε κάποια στιγμή το μόνο αναγνωριστικό στοιχείο του habitat ήταν τα χωρίς καθόλου φαντασία (αν και στην πρώτη εντύπωση ενδιαφέροντα) και πανάκριβα κομμάτια από μαύρο ή κόκκινο υψηλής ποιότητας πλαστικό. δηλαδή ήταν ο θρίαμβος του υλικού πάνω στο design, ας είναι πλαστικό καλής ποιότητα και everything will do.
3. of the topic σχολιο: μα ειλικρινά περίμεναν να μην κλείσει???? Τρια habitat, ένα κέντρο, ένα χαλάνδρι ένα παραλία μόνο η ελληνική (χμ χμ και για να μην γίνω πιο ταξικός βορειοπροαστιακή ή χαλανδριώτικη αχμμ αχμμ) νοοτροπία : πρέπει να πάω με το αυτοκίοντηο, πρέπει να είναι λιγότερο από 20 λεπτά δρόμο, πρέπει να βρώ parking με την μια - οτιδήποτε άλλο είναι πολύ μακρια - θα μπορούσε να μεν να εμπνευστεί αλλά όπως αποδείχτηκε όχι να συντηρήσει. εδώ ολόκληρο ikea και είναι ένα.
4.ας είναι καλά αυτές οι 45 μέρες παράδοσεις - έσωσαν πολύ κόσμο από τζάμπα απογοήτευση!

 

Post a Comment

<< Home