Wednesday, December 12, 2007

ξετυλιγόμενα Βριλλήσια

Tελευταία εις τα εξωτικά Βριλήσσια εκτός από αδιάφορα κτίσματα ή εκκεντρικές τουρτoide βασίλισσες του σοβά, ξεφυτρώνουν και μερικά ενδιαφέροντα κτίσματα.

gasp 1






Δεν ξέρω τον αρχιτέκτονα μα το έργο είναι εξαιρετικό. Έχει ανεγερθεί τον τελευταίο χρόνο. Μόνη μου δεύτερη σκέψη τα ξύλινα πανέλα. Ενώ μαεστρικά μπήκαν ως επένδυση σε επιφάνειες που δεν κολλάνε πάνω στο σπίτι, από κοντά είδα τις βίδες τους να έχουν ήδη αρχίσει να οξειδώνονται και να στάζουν σκουριά(?) πάνω στο ξύλο. Λατρεύω το ξύλο ως επένδυση μα ρε γαμώτο αναρωτιέμαι αν υπάρχει η τεχνογνωσία για την καλή εφαρμογή και συντήρησή του. Όσο επεξεργασμένο και να είναι το ξύλο των εξωτερικών επενδύσεων, εξακολουθώ να το φοβάμαι σε βάθος χρόνου. Νομίζω ότι για να το κάνεις καλά (ψείρικη μελέτη, σοβαροί τεχνίτες, inox λεπτομέρειες), θέλει πολύ μεγάλο budget που ελάχιστοι είναι ικανοί να διαθέσουν.

gasp 2




Η πιο καλοδουλεμένη σύγχρονη πολυκατοικία που έχω δει. Πρέπει να έχει χτιστεί τουλάχιστον 1-2 χρόνια γιατί την έχω ξαναδεί. Έργο των Μ0Β (Μπασκόζος, Τσαγκαράκη) με τα εξαιρετικά δείγματα γραφής στο παρελθόν, άλλα πιο στιβαρά άλλα λιγότερο. Αυτό με συγκινεί ιδιαιτέρως διότι είναι πολυκατοικία.

Labels:

|

12 Comments:

At 12/12/2007, Blogger Mave said...

bravo και στους δύο! :) και ναι η πολυκατοικία των Μωβ παίρνει πόντους μόνο και μόνο γιατί αντιστέκεται σε μια κοινωνική κυρίως φθορά που έχει υποστεί αυτός ο τύπος στην Ελλάδα.

 
At 12/13/2007, Blogger Stavros Martinos said...

Η πολυκατοικία μου αρέσει, σαν μακέτα είναι. Βέβαια αδυναμία μου παραμένει εκείνο το μπετονένιο εξοχικό στο Πόρτο Ράφτη, που δεν μοιάζει με μακέτα.

Το άλλο έχει έναν εξωτισμό.

@mave - δεν καταλαβαίνω τί είδους κοινωνική φθορά έχει υποστεί ο τύπος της πολυκατοικίας στην Ελλάδα. Παντού πολυκατοικίες βλέπω. Ίδιες, με τους ίδιους ανθρώπους να μένουν μέσα.

 
At 12/13/2007, Blogger evee said...

σαν μακέτα indeed

όπως παρατηρείς και στις 2 περιπτώσεις έχει φορεθεί το "επιφάνεια" στυλ, κοινώς καναδυό πετάσματα από εδώ και από εκεί να αλαφρύνουν τον όγκο
*σημείωση: στις άλλες όψεις της πολυκατοικίας λιγότερο*

όταν έλεγα για στιβαρά κρίσματα των ΜΟΒ αυτό είχα στο νου μου :Ρ -που επίσης μοιάζει με μακέττα imho στο πιο "ψάχνω τους όγκους" στυλάκιον- Ακόμη δεν έχω καταλήξει αν μου αρέσει πιο πολύ λόγω κάλου δουλειάς ή αν θα γούσταρα και να μένω μέσα.

 
At 12/13/2007, Blogger salepi said...

καπου στις αγγελιες του ΤΕΕ είχε πάρει το μάτι μου ότι οι ΜΟΒ έψαχναν αρχιτέκτονα με κάποια προυπηρεσία. Δε θυμαμαι τώρα. Αν ενδιαφέρεσαι κοίτα το.

 
At 12/13/2007, Blogger evee said...

δεν ενδιαφέρομαι, thanks :)

Είχα πάει σε μια συνέντευξη παλιά και τους έχω γνωρίσει. Πάλι αγγελία? Έχει ενδιαφέρον ότι ψάχνουν κόσμο συχνά πυκνά. ;)

 
At 12/13/2007, Blogger Stavros Martinos said...

άσχετο - εκείνι το "ξετυλιγόμενα" πού σου ήρθε; Είναι λίγο μέμειο σαν μετάφραση... :D

 
At 12/13/2007, Blogger evee said...

τι τα θες the_real? η πολλή δουλειά τρώει τον αφέντη

εγώ θα το έλεγα και ντάλεια μετάφραση

remember: "πόσα είναι τα μελίσσια"?

 
At 12/14/2007, Blogger tks said...

παρατήρηση/ερώτηση: το δεύτερο κτίσμα είχε κάτι που δεν μου αρέσει ομολογω - σαν εργατική πολυκατοικία στο πιο αχρείαστα περίπλοκο το έκανε χάνοντας από απλότητα - ωστόσο αυτό που συνειδητοποίησα είναι ότι βασικά δεν μου αρέσουν οι μπαλκονόπορτες, απελπιστικά μικρές - σπάνε τον όγκο χωρίς να προσφέρουν ούτε ενοποίηση του μέσα με το έξω ούτε να μπαίνουν σε κάποιο "διάλογο" μαζί του.

Και εδώ μπαίνει η ερώτηση προς πιο επαγγελματίες: τι σας έχουν κάνει εσάς τους αρχιτέκτονες οι μεγάλες μπαλκονόπορτες:)? (εκτος αν φταίνε οι πολιτικοί μηχανικοί οπότε:P..) είναι πολεοδομικός περιορισμός, περιορισμός όσο αφορά την ενεργειακή απόδοση (αν και υποθέτω τεχνικά υπάρχουν λύσεις - πάντα υπάρχουν) ή περιορισμός κόστους;

κινούμαι σε μια περιοχή που ο "ρυθμός" "70s τεράστιες εννιαίες με ρολλά μπαλκονόπορτες" είναι σχετικά πιο κοινός και πρέπει να πω ότι είναι και εξωτερικά εντυπωσιακά αλλά και εσωτερικά υποθέτω αφήνουν το (αττικό) φως να εισχωρήσει μέσα και δημιουργούν μια καλύτερη σχέση με τον εξωτερικό χώρο.

ταυτόχρονα αποτελούν πιο ενιαία στοιχεία εξωτερικής εμφάνισης με αποτέλεσμα να μην κατακερματίζουν την εξωτερική όψη.

δηλαδή με τα πετάσματα προσπαθεί να δημιουργηθεί μια πιο εννιαία όψη και από μέσα να πετάγονται οι πορτούλες - ίσως από κοντά να φαίνονται ωραιότερες...

 
At 12/17/2007, Blogger evee said...

"παρατήρηση/ερώτηση: το δεύτερο κτίσμα είχε κάτι που δεν μου αρέσει ομολογω - σαν εργατική πολυκατοικία στο πιο αχρείαστα περίπλοκο το έκανε χάνοντας από απλότητα -" -> κανένα σχόλιο, τι να εξηγώ τώρα, και μετά λέτε ότι οι πολυκατοικίες στην Κυψέλη είναι βαρετές...

tkw για τις μπαλκομόπορτες μάλλονε γώ φταίω... στην πρωτη φωτογραφία, δεξιά , φαίνεται η κύρια όψη της πολυκατοικίας και εκεί έχει τεράστιες μπαλκονόπορτες (υποθέτω από πίσω είναι τα καθιστικά). Οι φωτογραφίες που έβγαλα εγώ και δη η δεύτερη, εστιάζουν στο γκρι πανέλο της πλαινής όψης (υπνοδωμάτια μάλλον) που έχουν μικρότερες. Ο λόγος είναι ότι δεν τις έβγαλα για το blog αλλά για να δείξω κάτι σε μια πελάτη μου.

Γιατί είσαι τόσο απόλυτος αλήθεια? Δεν θέλω να υπερασπιστώ τους ΜΟΒ, εξάλλου έχεις καταλάβει πόσο κριτική είμαι με τον εαυτό μου και με όλους. Η εμπειρία μου όμως μου έχει δείξει ότι μια τέτοια όψη, αντιστοιχεί σε κάποια (ελάχιστα έστω) πράγματα μεσα στο χωρο της κατοικίας που είναι εξαιρετικά σε ποιότητα. Δεν νομίζω δυστυχώς ότι μπορώ να τα αναλύσω εδώ. Μερικές φορές πρέπει απλά να εχεις περπατήσει χώρους τέτοιους για να καταλάβεις. Μαλακία απάντηση θα μου πεις. Το ξέρω πως έτσι ακούγεται αλλά αυτό είναι το ζήτημα με την αρχιτεκτονική, δεν περιγράφεται πάντα ο χώρος με λόγια.

 
At 12/17/2007, Blogger tks said...

έχεις δίκιο, έπεσε το μάτι μου στην πλαϊνή όψη ενώ πράγματι στην μπροστινή είναι όπως τα λές και τα λέω - το ειδα και εγω εκ των υστέρων - αλλά πρέπει να πω ότι έτσι και αλλοιώς περισότερο από το ειδικό με ενδιαφέρει το γενικό - δηλαδή περισσότερο από το αν έχει ή δεν έχει το συγκεκριμένο κτίριο, το σχόλιο στο συγκεκριμένο σημείο αναφέρεται στην γενική τάση (ή μάλλον την ανυπαρξία της) και σε ότι σχόλια μπορούσαν να προκύψουν σε σχέση με αυτή.

τώρα για το απόλυτο, εντάξει είναι και το ιδίωμα του online λόγου που ευνοεί τέτοιες τοποθετήσεις, πιο πολύ ωστόσο μη-στρογγυλεμένη παρά απόλυτη θα ήθελα να χαρακτηρίζεται - έτσι και αλλοιώς η οποιαδήποτε καλοπροαίρετη άποψη υπόκειται σε disclaimer τη βλέπεις από την συνολική εικόνα - προφανώς δεν έκανα κάποιο υποθετικό σχόλιο για το υποθετικό εσωτερικό που προφανώς δεν έχω περπατήσει.

(πάντως τώρα που το ξανακοιτάω, και ότι μπορείς να δείς από τις φωτογραφίες η βαριά μπετονένια γωνία δεν ξέρω πως μπορεί να λειτουργήσει γι αυτούς που χρησιμοποιούν τη βεράντα, ή αν έχει παραμέινει για στατικούς λόγους κλπ)

anyway πάντως μην χρησιμοποιείς το "λέτε" ως ότι φέρω κάποιο είδος συλλογικής γνώμης ή άποψης - για την οποία μπορώ να έχω και κάποια απροσδιόριστη συλλογική ευθύνη.

 
At 12/17/2007, Blogger evee said...

καλά ναι, το "λέτε" ήταν ένα γενικό παράπονο.. δεν έχει να κάνει με εσένα, το κατάλαβα και την ώρα που το έγραφα (o internetικός λόγος που έλεγες)

όσο για τα ανοίγματα, η άποψή μου είναι ότι οι αρχιτέκτονες λατρεύουν τα μεγάλα ανοίγματα (όσοι είναι φαν του μοντέρνου at least και -trust me- είναι οι περισσότεροι). Γιατί δεν τα κάνουν πάντα? Μικρά οικόπεδα? Κακός προσανατολισμός? Γούστο του πελάτη? Τρέχα γύρευε.

Όσο για τη μπετονένια γωνία? Οι αιτίες πολλές. Από στατικές (δεν νομίζω γιατί πρόκειται για πανέλο), έως ηλιασμού, framing της θέας, διασφάλιση ιδιωτικότητας, ή απλά διαμόρφωση όψεων με στόχο να δίνουν μια ανάλαφρη εντύπωση (με τα πανέλα σχεδόν να ίπτανται) και όχι αυτή του κουτιού.

 
At 1/13/2008, Anonymous Anonymous said...

to prwto einai apo tous klmf

 

Post a Comment

<< Home